سردار طهماسبی: واحد علوم و تحقیقات در خط اول تحقیقات است

سومین کنگره الگوهای جاودانه و اسوه های صبر با حضور سردار سرتیپ طهماسبی معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولایت فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محسن قمی عضو هیات موسس دانشگاه آزاد ،حجت الاسلام والمسلمین صباغی جانباز و آزاده دفاع مقدس، جمعی از مسئولان کشوری و لشگری، خانواده های شهدا اعم از شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، آتش نشان و مدافع حرم در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر کرم اله دانش فرد رئیس کنگره الگوهای جاودانه و اسوه های صبر گفت: خدا را شاکریم که بازهم توفیق حضور در میان خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان را یافته و با برگزاری این کنگره گامی دیگر در زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای این مرز و بوم برداریم.

وی با بیان اینکه این کنگره از سال 1393 بصورت سالانه در پنجم اسفند ماه برگزار می شود، افزود: هدف از این برگزاری، علاوه بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، ایثارگران، جانبازان و تقدیر از خانواده های آنها، معرفی و ترویج نمونه هایی از رفتارهای ایثارگرایانه آنها در جامعه و برای نسل جوان است. همچنین با معرفی ایثارگرانی نظیر شهدای آتش نشان و مدافع حرم ، نشان دهیم که همچنان روح ایثارگری در جامعه ما نه تنها وجود دارد بلکه پررنگ است.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: باید یاد تمامی الگوهای جاودانه و اسوه های صبر را زنده نگاه داریم، البته این امر برای آنها نیست، زیرا آنها به جهانی ابدی و بهشت برین گام نهاده اند، اینگونه مراسم ها تلنگری به خودمان است تا بدانیم آنچه که امروز داریم و به آن می بالیم، ثمره تلاش این عزیزان بوده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش های سبک زندگی و خانواده پایدار در واحد علوم و تحقیقات، گفت: دغدغه اصلی ما در این همایشها، انتخاب و معرفی ملاک و شاخص به جامعه بود تا نه تنها الگویی مناسب باشد بلکه جامعه و بخصوص نسل جوان به راحتی آنرا بپذیرد. در نهایت مشاهده کردیم که اشاعه فرهنگ، رفتار، راه و روش زندگی شهداء و ایثارگران است که می تواند بهترین الگو باشد.

دکتر دانش فرد تصریح کرد: در همایش نخست کنگره الگوهای جاودانه و اسوه های صبر اقدام به معرفی 34 نفر از الگوها و اسوه ها، در کنگره دوم 28 نفر و در این کنگره 23 نفر از الگوهای جاودانه و اسوه های صبر را به دانشگاهیان و جامعه معرفی کرده ایم تا مردم و بخصوص جوانان دانشجو بیش از پیش با رفتار، روحیات و افکار این بزرگان آشنا شوند.

سردار سرتیپ مهران طهماسبی معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولایت فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در سومین کنگره الگوهای جاودانه، اسوه های صبر گفت: هر انقلابی ، آرمان، پشتیبان و مسائل خاص خود را دارد و آرمان ما در انقلاب اسلامی، پیاده کردن دین خدا و حکومت براساس شریعت خداست.

وی ادامه داد: پشتیبان این انقلاب ، مردمی بوده و هستند که در تمام لحظه ها و صحنه های انقلاب اسلامی حضور داشتند .

طهماسبی با اشاره به شهید تهرانی مقدم افزود: ایشان که پدر علم موشکی ایران بود، برای اولین بار به سوریه رفت تا نحوه ساخت موشک را آموزش ببیند. پس مذاکرات برای آموزش ، موفق شد که مهندسی معکوس ساخت موشک را به همراه تیمش فرا گرفته و پس از بازگشت به ایران خود را وقف این پروژه کرد.

طهماسبی تصریح کرد: اگر می بینید که امروزه رئیس جمهور خشن آمریکا فقط حرف میزند و جرات عملی کردن کارهایش را نمی کند به خاطر ایثارگری های افرادی چون شهید تهرانی مقدم هاست. آن ها میدانند که ملت ایران بر پایه دین خدا زندگی میکنند و پشتوانه ی ایدئولوژی آن ها ، امام علی (ع) است.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولایت فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: واحد علوم و تحقیقات در خط اول تحقیقات است زیرا دانشجویان این واحد در علم رباتیک پیشرو هستند .

حجت الاسلام و المسلمین صباغی، جانباز و آزاده دفاع مقدس که دانشجوی دانشگاه آزاد نیز هست این یادواره را با بیان چند خاطره مزین کرد و گفت: علت پیروزی اسلام ولایت مداری و اطاعت از ولی امر مسلمین است . به یاد دارم روزی در اردوگاه اسرا در عراق برای مجبور کردن ما در عدم اطاعت از رهبری، به شدت شکنجه شدیم و هرچه اصرار کردند که اعتراف کنیم ما فقط سکوت کردیم و به علت شکنجه زیاد همه غرق در خون شدند و یکی از رزمنده ها که از هوش رفته بود پس از به هوش آمدن بانگ برآورد درود بر خمینی.

وی با بیان اینکه دلبستگی و وابستگی به رهبر پیروزی می آورد، نه نظرهای سیاسیون، افزود: برکفار باید سختگیر بود . باید اخلاق و منش اسلامی و سبک زندگی خانواده را از شهدا یاد گرفت .

براساس این گزارش ، در این کنگره از خانواده شهید آیت ا... دکتر مفتح مبارز انقلابی ، ساسان مویدی عکاس دفاع مقدس، حاج رضا پور احمد حماسه خوان دفاع مقدس، احمد یوسف زاده نویسنده کتاب آن 23 نفر و تعدادی از جانبازان ، ایثارگران و خانواده های شهدا تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، در این کنگره پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس طی مراسمی با شکوه در مسجد امام علی (ع) مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) تشییع شدند.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 735975

وب گردی

وب گردی