آموزش پلیس به بیش از یک میلیون نفر برای پیشگیری از اعتیاد/ ایجاد دفاتر مشاوره در10 استان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اعلام کرد: یک میلیون و 500 هزار تن در حوزه پیشگیری از اعتیاد با همت پلیس مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور تحت آموزش چهره به چهره قرار گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، سردار محمد مسعود زاهدیان گفت: این برنامه آموزشی در چهار محیط خانواده، محلات، آموزشی و محیط کار تعریف شده است؛ ضمن اینکه آموزش خانواده از طریق انجمن اولیا و مربیان انجام می شود و افسران در سطح استان ها حضور می یابند.
وی ادامه داد: همچنین افسران ما در مساجد محلات، فرهنگسراها، محیط های فرهنگی آموزشی و دانشگاه ها حضور می یابند و برای مربیان آموزشی دوره های ویژه برگزار می کنند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: افسران مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در محیط های کار هم حضور می یابند و برنامه های پیشگیری آموزش از اعتیاد را به کارکنان سازمان ها ارایه می دهند.
سردار زاهدیان اضافه کرد: در زمان حاضر یک هزار کلانتری در کشور، آموزش های لازم را به هفت تا هشت هزار تن آموزش داده اند.

ایجاد مرکز مشاوره پیشگیری از اعتیاد در مرکز 10 استان
سردار زاهدیان در پاسخ به این سئوال که علاوه بر اقدامات فرهنگی چه اقدامات دیگری در حوزه پیشگیری در سطح استان ها اجرا می شود؟ گفت: 2 مرکز مشاوره پیشگیری از اعتیاد در سال آتی در شرق و غرب تهران راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: این مراکز مشاوره در کلان شهرها و مرکز 10 استان کشور اعم از سیستان بلوچستان ،البرز، خراسان رضوی ، اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و غربی راه اندازی می شود.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد که مراکز یاد شده به مرور در همه استان های کشور با همکاری معاونت اجتماعی ناجا دایر خواهد شد.

اعتبارات لازم به پلیس مبارزه با مواد مخدر واگذار شود
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سئوال دیگری در مورد اعتبارات سال آینده و محدودیت امکانات این پلیس، گفت:
بودجه و اعتبارات لازم در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر را پیگیری می کنیم که امیدواریم در ستاد مباره با مواد مخدر این اعتبارات به پلیس واگذار شود.
سردار زاهدیان افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر در حوزه تجهیزات فناوری، سگ های مواد یاب، دستگاه بادی اسکنر(اسکن بدن) و ایکس ری (اسکن با اشعه ایکس) با محدودیت هایی روبه رو است این در حالی است که ما محدودیت های اعتباری دولت و کشور را می دانیم براین اساس با حداقل امکانات در حوزه مبارزه با مواد مخدر از هر گونه خدمتی دریغ نمی کنیم.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 736041

وب گردی

وب گردی