سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در شمیرانات

فرماندار شهرستان شمیرانات با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و توسعه روستایی از سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در این حوزه ها و در سطح شمیرانات در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، عزت‌الله خان‌محمدی، گفت: شهرستان شمیرانات 550 هزار نفر جمعیت ساکن و 300 هزار نفر جمعیت شناور دارد که ظرفیت مناسبی را در سطح این شهرستان ایجاد کرده است باید از همه ظرفیت های موجود در سطح شهرستان شمیرانات در جهت تحقق توسعه روستایی و گردشگری بهره گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان شمیرانات شهرستانی گردشگری است، بنابراین رعایت نکات زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است و باید کمپ‌های اکوتوریسم و گردشگری در شهرستان افزایش یابد و نگاه ویژه ای در کنار بهره گیری از ظرفیت ها به حفظ محیط زیست داشته باشیم. در حوزه توسعه روستایی نیز اقداماتی در راستای باغداری و افزایش محصولات باغی صورت گرفته است و در این راستا بخشی از محصولات این شهرستان به سایر استان‌ها و خارج از کشور صادرات می‌شود و در تولید برخی محصولات کشاورزی و باغی در استان و حتی کشور رتبه حائز اهمیت داریم.

فرماندار شهرستان شمیرانات تاکید کرد: در راستای دهکده اقتصاد مقاومتی در شهرستان نیز اقداماتی صورت گرفته است تا جلوی مهاجرت‌های معکوس گرفته شود که باید به باغداران و کشاورزان تسهیلات لازم برای افزایش محصولات و بهره‌وری بیشتر داده شود.

خان‌محمدی درباره توسعه گردشگری در شهرستان شمیرانات نیز افزود: طرح سند جامع گردشگری در این شهرستان در سال 93 به تصویب رسید و فاز دوم به عنوان متولی برعهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. بی تردید با سرمایه گذاری مناسب و ایجاد بستر لازم برای توسعه گردشگری می توان اشتغال مناسب در سطح شهرستان را نیز ایجاد کرد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 736059

وب گردی

وب گردی