کارتن‌خواب‌ها به صورت شبانه‌روزی جمع‌آوری و به مددسراها منتقل می‌شوند

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: گشت‌های شهرداری به صورت شبانه‌روزی کار جمع آوری و انتقال کارتن خواب‌ها را به مددسراها انجام می‌دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران،گفت: با توجه به بررسی های انجام شده 80 درصد معتادان ،کارتن خواب هستند و 20 درصد از آن‌ها نیز به دلیل عوامل اجتماعی، اقتصادی و عاطفی به این پدیده روی آورده اند.

وی با بیان اینکه افراد کارتن خواب در 19 مددسرا با ظرفیت 5 هزار نفر نگهداری می شوند، گفت: هر شب 5 هزار کارتن خواب و بی خانمان توسط بیش از 40 خودروی گشت شهرداری به صورت شبانه روزی جمع آوری و به این مددسراها منتقل می شوند.

قدیمی با بیان اینکه مخارج و هزینه‌های مددسراها توسط خیران و نهادهای خیریه مردمی تأمین می‌شود، افزود: هزینه درمان این افراد در هفته حدود 30 میلیون تومان است که این اقدام با همکاری سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه های مسئول انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: ممکن است در میان مراجعه کنندگان افرادی دارای معلولیت، بیماری و یا زخم‌های عمیق عفونی باشند که خدمات پزشکی فوری را در این مددسراها دریافت می‌کنند و اگر نیاز به بیمارستان داشته باشند نیز به منظور ارایه خدمات درمانی تکمیلی به بیمارستان‌ها انتقال می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بین 2 هزار تا 2 هزار و 500 کارتن خواب توسط اتوبوس و ون های شهرداری جمع آوری شده اند، تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت این مددسرا و گرمخانه‌ها افزایش یافته و نیروهای امدادی در این اماکن در آماده باش کامل به سر می‌برند.

قدیمی در پایان گفت: شهروندان با مشاهده کارتن خواب ها در خیابان می‌توانند با شماره 137 به منظور جمع آوری و انتقال این افراد به مددسراها تماس گیرند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 736071

وب گردی

وب گردی