مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود: امروزه ملاک اصلی اشتغال برای یک مهندس سواد بالای علمی و ایده پردازی است  

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در همایش روز مهندس که به همت بسیج دانشجویی دانشکده فنی مهندسی این دانشگاه برگزارشده بود گفت: امروز دیگر از یک نفر جویای کار نخواهند پرسید که دانشگاه ملی درس خوانده‌ای یا آزاد، بلکه فقط مجریان به دنبال فرد باسواد بالای علمی و ایده پرداز می‌گردند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدرضا رستمی خطاب به دانشجویان افزود: در بحث علمی چه‌کاری کرده‌ایم؟ در قدیم دانشگاه‌ها علم محور بودند و تئوری محض بود، بعدا انقلاب دانشگاهی رخ داد و گفتند باید دانشگاه‌ها پژوهش محور شوند و راه نجات در ارائه مقالات و کارهای پژوهشی است و بدین ترتیب ملاک خوب بودن دانشجو به این بود که مقالاتی بدهد و کار پژوهشی کند اما چقدر این‌ها رمز موفقیت دانشجویان بود و درزمینه اشتغال چه کمکی به آن‌ها کرد؟

وی بیان کرد: اما انقلاب سوم دانشگاه‌ها دانشجویی را می‌پسندد که بتواند کارآفرین باشد. مساله این است که اگر فردی به‌عنوان فارغ‌التحصیل رشته مهندسی جذب بازار کار شد باید آن‌قدر سواد و دانش داشته باشد و قوی عمل کند که به‌راحتی بتواند حداقل چند نفر را در کنار خود شاغل کند.

رستمی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر دانشجویی موفق است که در همه ابعاد موفق باشد. در رقابت تنگاتنگ امروز برای جذب و اشتغال، به دنبال کسی می‌گردند که سواد کافی علمی داشته باشد و صرفا داشتن معدل بالا نمی‌تواند در جذب افراد برای شاغل شدن مؤثر باشد و امروز دیگر به یک نفر جویای کار نخواهند گفت که آیا دانشگاه ملی درس‌خوانده‌ای یا آزاد بلکه فقط متصدیان به دنبال فرد باسواد بالای علمی و ایده پرداز می‌گردند.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز به دنبال کسی می‌روند که بتواند ایده جدید ارائه بدهد تصریح کرد: دو عامل باعث پیش‌بینی شخصیت و آینده شما می‌شود اول کتاب‌هایی که می‌خوانید اعم از درسی یا غیردرسی و باید بگویم مطالعه بسیار مهم است و دوم دوستانی که با آن‌ها نشست‌وبرخاست دارید یعنی دوستان می‌توانند الگوی بسیار مهمی در آینده افراد داشته باشند و باعث تعالی و رشد فرد شوند یا برعکس.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سؤال که وقتی صنعتی نچرخد چگونه باید جذب نیرو داشته باشد و با انتقاد از وضعیت صنایع، نحوه همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی را ناکارآمد خواند و گفت: همین‌که به شما زمینی در شهرک‌های صنعتی می‌دهند بعد از مدت کوتاهی و هنوز کار شما راه نیفتاده و درگیر اخذ مجوزهای راه‌اندازی هستید مطالبه اقساط آغاز می‌شود و همین امر فشار زیادی را به کارآفرین وارد می‌کند که شاید ادامه راه برایش میسر نباشد. آیا واقعا یک جوان می‌تواند ظرف مدت 2 سال شرکتش را به سوددهی برساند و پول زمین را برگرداند؟ آیا این حمایت است؟ بالغ‌بر 70 درصد وقت یک کارآفرین در ارگان‌های دولتی می‌گذرد درحالی‌که این رقم در کشورهای خارجی پیشرفته کمتر از 7درصد است و این‌یک درد است. صنعتگر ما دائم باید جوابگوی بیمه و دارایی و ... باشد و شاید بهتر ببیند که بجای سرمایه‌گذاری در صنعت راه عاقلانه در خواباندن پول در بانک است که به طبع آن بیکاری بیشتر می‌شود.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 736073

وب گردی

وب گردی