نخستین همایش ملی معماری ماندگار در دانشگاه آزاد دماوند برگزار شد

همایش ملی معماری ماندگار با نگاهی به آینده توسط حوزه معاونت پژوهش و فناوری و گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و در سالن آمفی تئاتر این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این همایش که در پنجمین روز اسفندماه و با حضور مسئولین دانشگاه و شهرستان دماوند و دانشجویان گروه معماری برگزار شد،دکتر کریم زارع رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان،قاسم میرزایی نماینده مردم شهرستان دماوند در مجلس شورای اسلامی که میهمانان ویژه همایش بودند، به سخنرانی پرداختند.

کریم زارع در ابتدای سخنان خود از زحمات انجام شده برای شکل گیری همایش تقدیر کرد و گفت:با تدبیر حضرت امام خمینی(ره)و پیشنهاد مرحوم آیت ا.. هاشمی،شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت و اینک مفتخریم که بیش از 1100 مرکز بزرگ علمی در سراسر کشور زیر نظر دانشگاه آزاد مشغول فعالیت هستند.

مشاور ریاست کل دانشگاه آزاد اسلامی افزود:باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه علمی این مجموعه عظیم احداث شهرهای بین المللی دانایی و فناوری با عنوان(IKTMC) را در اولویت برنامه های خود قرارداده و امیدواریم شاهد اجرایی شدن این پروژه در دانشگاه آزاد دماوند هم باشیم.

رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی سپس به بیان گزارش عملکرد باشگاه پرداخت.

در ادامه همایش قاسم میرزایی نماینده مردم شهرستان دماوند در مجلس شورای اسلامی در سخنانی به تاریخچه معماری و مکاتب معماری پرداخت و اظهار داشت:هنر یک معمار،ترکیب سه عنصر بافت فیزیکی،حیاط انسانی و قوانین و مقررات به شکلی هنرمندانه و قابل قبول است.

وی افزود:دانشگاه محل بهره برداری از علوم روز دنیا در تمام زمینه ها بویژه معماری است و همه ما باید برای حفظ و جایگاه اندیشه معماری تلاش کنیم.

همچنین در ابتدای این مراسم دکتر محمود صفری رییس واحد دماوند ضمن خوشامدگویی به حضار در سخنانی به تبیین نقش و جایگاه معماری از آغاز تا کنون پرداخت و اظهار داشت:جایگاه معماری سنتی ما بقدری مهم است که اکنون میتوانیم به صنعت توریست که به نحوی با معماری در ارتباط است،به عنوان یک صنعت مهم و درآمدزا بنگریم و هنر بزرگان معماری سنتی کشور را به رخ جهانیان بکشیم.

محمدرضا قربانی پارام مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد دماوند و دبیر همایش نیز در سخنانی بهضرورت توجه به مبحث معماری و تغییر نگرش در بررسی تحولات آن در کشور پرداخت و گفت:از ابتداى آذرماه دریافت مقالات آغازو ۱۰۷ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد ودر این میان تعداد ۷۶مقاله پذیرفته گردید.

وی در خصوص داوران همایش نیز گفت:در محورشهرسازى و مدیریت شهرى دکتر مرتضى وجداندار عضو هیئت علمى،در زمینه حفاظت از محیط زیست دکتر عاصمى،در شاخه مهندسى ساختمان دکتر گلپذیر،در محور معمارى دکتر افشین پارام،دکتر هادى کابلى،دکتر قمیشى و در زمینه مهندسى تاسیسات ساختمانى دکتر اسماعیل پور کمیته داوران این همایش را تشکیل می دادند.

در پایان همایش از نفرات برگزیده همایش تقدیر شد.

در این همایش مهندس عباس صفری شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر دماوند به همراه تنی چند از معاونین این واحد دانشگاهی حضور داشتند.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 736196

وب گردی

وب گردی