بهره برداری از پل معلق گردشگری نهج البلاغه در فروردین ماه ۹۶

شهرداری منطقه ۲ گفت: پل معلق گردشگری نهج البلاغه در فروردین ماه سال 96 افتتاح می‌شود و این پل شاهکار بی‌نظیر شهر تهران است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران عزیزالله نظری شهردار منطقه ۲ در مراسم بهره برداری از ۱۱۰ پروژه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و محیط زیست، فهنگی و اجتماعی منطقه ۲ که امروز در مجموعه ورزشی شهید تیموری برگزار شد با بیان اینکه تا دو ماه آینده همه سرانه‌های ورزشی و فرهنگی تکمیل و در اختیار محلات قرار می‌گیرد، اظهار داشت: امروز ۴۴ پروژه عمرانی، ۹ پروژه ترافیکی، ۳۵ پروژه خدمات شهری، ۲۲ پروژه اجتماعی و فرهنگی را افتتاح کردیم.

وی با بیان اینکه ۵۷ هزار متر زمین را برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ تملک کردیم، افزود: ارزش ریالی این ۱۱۰ پروژه ۶۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

شهردار منطقه ۲ با تاکید بر اینکه در سال ۸۵ سرانه فضای سبز ۱۵ متر بوده است، گفت: طی ده سال اخیر سرانه فضای سبز به بیش از ۲۲ متر افزایش یافته است.

نظری ادامه داد: سرانه فضای تفریحی به ۳۴ هزار متر، فضای آموزشی به ۳۰ هزار متر و سرانه ورزشی نیز برای هر نفر، به یک متر و ۱۰ سانت افزایش یافته است.

وی با اشاره به حل مشکل رود دره فرحزاد و اوین تصریح کرد: این موضوع در دستور کار کمیسیون ماده ۵ قرار گرفته است و امیدواریم به زودی مشکل آن حل و فصل شود.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه حفظ حریم شهر تهران یکی از موضوعاتی مهمی است که مورد تاکید شهردار تهران قرار دارد، گفت: به همین منظور ۲۵۰ هکتار از اراضی کوه‌های البرز را طی سال‌های گذشته آزادسازی کرده ایم، به زودی آن‌ها را به باغ راه تبدیل خواهیم کرد.

نظری با بیان اینکه قصد داریم پل معلق گردشگری بر روی بوستان نهج البلاغه را در تعطیلات نوروز به بهره برداری برسانیم، افزود: این پل معلق گردشگری به عنوان هدیه نوروزی به مردم تهران و منطقه ۲ خواهد بود.

نظری با بیان اینکه ۳۴۳ پروژه در منطقه ۲ طی ۱۰ سال گذشته به بهره برداری رسیده است، گفت: حوزچه سیل برگردان غرب تهران به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 736197

وب گردی

وب گردی