دوازدهمین جشنواره بین المللی پروژه های دانش آموزی تبیان

پنجمین دوره مسابقات کاپ فیزیک ایران به عنوان یکی از گرایش های مسابقات دوازدهمین جشنواره بین المللی پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و دانشگاه شهید بهشتی در روزهای 14 و 15 اردیبهشت ماه 1396 در محل مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، کاپ فیزیک ایران یادگیری فیزیک با طعم لذت است. مسابقه ای متفاوت و فعال به شکل گروهی، حل مسائل جدی علمی توسط دانش آموزان دبیرستانی، تلفیقی از کارهای پژوهشی، آزمایشگاهی، علمی، تئوری و تلفیقی متناسب و مفید برای هر سطحی از دانش آموزان است.
طرح این مسابقه برگرفته از مسابقات بین المللی فیزیکدانان جوان جام جهانی فیزیک (IYPT) و هدف اصلی آن آموزش و گسترش پژوهش فیزیک در میان دانش آموزان دبیرستانی است.
مسابقه کاپ فیزیک ایران رقابتی میان تیم هایی از دانش آموزان دبیرستانی است با محوریت: توانایی آن ها در حل مسایل علمی پیچیده، ارائه راه حل هایی به این مسائل به شکل متقاعدکننده و دفاع از آن ها در بحث های علمی می باشد.
نحوه برگزاری مسابقات کفا بدین صورت است که، ۱۷مسئله برای مسابقات مطرح گردیده است. ۱۷ سوال آن، سوالات مسابقات جام جهانی فیزیک 2017 IYPT می باشد.
گفتنی است، سه دوره ابتدایی این مسابقه توسط دانشگاه علم و صنعت ایران و با حمایت دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده است و دوره های چهارم و پنجم نیز در جشنواره بین المللی پروژه های دانش آموزی تبیان برگزار می شود.
علاقه مندان می توانند، جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان با تلفن های 81202428 و 81202167 تماس گرفته و یا به آدرس http://project12.tebyan.net مراجعه کنند.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 736198

وب گردی

وب گردی