آشنایی اعضای کمیته های اخلاق سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اخلاق در انتشارآثار پژوهش ها زیست پزشکی

کارگاه آموزشی « اخلاق در انتشار آثار پژوهش های زیست پزشکی» به همت کمیته دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف آشنایی اعضاء کمیته هایسازمانی اخلاق در پژوهش و اعضای هیات علمی با موضوع این کارگاه و نیز کاهش و جلوگیری از بروز مسائل اخلاق در پژوهش و انتشارات، صبح روز چهارشنبه، ۴ اسفندماه ۱۳۹۵ در معاونت علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، آموزش این کارگاه توسط دکتر کیارش آرامش، تنظیم کننده کدهای اخلاق در انتشار آثار پژوهشی در کشور صورت پذیرفت و اعضاء کمیته های اخلاقی سازمانی ۱۷ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در این کارگاه شرکت داشتند.

در این کارگاه، مباحث مختلف «مالکیت معنوی اثر پژوهشی و اخلاق در انتشارات» از جمله: حق نویسندگی، ترتیب قرار گرفتن اسامی نویسندگان، سوء رفتار در انتشار، انواع نویسندگی نادرست، سرقت ادبی، اطلاعات جعلی و تحریف اطلاعات، سردبیری و داوری، انتشار نتایج کارآزمایی‌های بالینی و انواع انتشار آموزش داده شد.

گفتنی است جهت استفاده تمامی اعضاء کمیته های اخلاقی سازمانی و نیز اعضاء هیات علمی مقرر گردید فایل PDF ارائه شده در جلسه در سایت معاونت علوم پزشکی به آدرس: http://pezeshki.iau.ir/ بارگذاری گردد و از مدعوین خواسته شد به انتقال موارد این جلسه در واحدهای دانشگاهی اقدام نمایند.

شایان ذکر است یکی از وظایف کمیته اخلاق دانشگاهی، رسیدگی به پرونده های تخلفات پژوهشی است که در کمیته های دانشگاهی رای اولیه صادر ودر صورت اعتراض جهت تجدید نظر به کمیته کشوری ارسال می گردد . رای کمیته دانشگاهی پس از قطعی شدن جهت تعیین و اعمال مجازات در دانشگاه آزاد اسلامی به کمیته پژوهشی دانشگاه که با حضور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان ایشان تشکیل می گردد، ارسال می شود.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 736201

وب گردی

وب گردی