دبیر کمیته شرکت‌های حمل و نقل فرآورده‌های نفتی ایران خبر داد:  توزیع روزانه 150 میلیون لیتر سوخت در ایام نوروز

دبیر کمیته شرکت‌های حمل و نقل فرآورده‌های نفتی ایران گفت: 12هزار تانکر سوخت برای توزیع روزانه 150میلیون لیتر فرآورده های نفتی در ایام تعطیلات نوروزی آماده شده اند.

به گزارش ایسکانیوز؛ «حمیدرضا هاشمیان» روز شنبه در نخستین همایش سراسری شرکت های حمل و نقل فرآورده های نفتی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط 75 میلیون لیتر بنزین در سطح کشور برای مصارف عمومی توزیع می شود، افزود: تنها در تهران روزانه به طور متوسط 25 میلیون لیتر بنزین توزیع می شود.
دبیر نخستین همایش سراسری شرکت های حمل و نقل فرآورده های نفتی یادآور شد: تمام تانکرهای سوخت در کشور برای حمل محموله های سوختی بیمه هستند و تنها در تهران روزانه به طور متوسط هفت میلیون لیتر گازوئیل و بین 5 تا 6 میلیون لیتر مازوت با رعایت ضوابط و مقررات توزیع می کنند.
دبیر کمیته شرکت های حمل و نقل فرآورده های نفتی با اشاره به سن ناوگان حمل و نقل فرآورده های نفتی افزود: 70 درصد ناوگان حمل سوخت در کشور بین سه تا پنج سال عمر دارند و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای نوسازی این ناوگان باید وام های ارزان قیمت در نظر بگیرد.

** حمل بار بدون بارنامه خلاف ضوابط و مقررات است
عضو هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کشور نیز در این همایش گفت: بسیاری از فرآورده های نفتی در کشور بدون بارنامه حمل می شود که این اقدام، خلاف ضوابط و مقررات است.
«علی اصغر جانجانی» افزود: در قانون تنها کامیون های نظامی که محموله نظامی دارند، از صدور بارنامه معاف هستند و به غیر آن برای حمل تمام کالاها و فرآورده های نفتی باید بارنامه با تمبر دولتی صادر شود.
این عضو هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای کشور تاکید کرد: از سال آینده اجازه نخواهیم داد هیچ شرکت و کامیون داری بدون صدور بارنامه کالایی را در سطح کشور جابه جا کند.

** تلاش برای رفع مشکلات مرتبط با تامین اجتماعی
معاون دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این همایش گفت: سازمان راهداری بر اجرای ماده 38 قانون سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اختصاص درصدی از هزینه های حمل بار برای بیمه عوامل ذینفع تاکید دارد و از سال 93 تاکنون برای حل این مشکل مکاتبات لازم را انجام داده است.
«کریم مقدم» افزود: با پیگیری های سازمان راهداری و شرکت ملی نفت مقرر شده این معضل برای تمام شرکت های حمل و نقل کالا از جمله شرکت های حمل فرآورده های نفتی برطرف شود.
وی اظهار داشت: تلاش راهداری بر این است که در کشور هیچ باری بدون بارنامه حمل نشود و در این راستا سامانه ای راه اندازی شده تا با اتصال آن به شرکت ملی نفت، ابتدا این سامانه به صورت آزمایشی در انبار نفت ری و سپس در سطح کشور اجرایی شود تا شاهد جابه جایی محموله ای بدون بارنامه در سطح کشور نباشیم.
معاون دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه از سال 90 تاکنون تعرفه حمل و نقل فرآوره های نفتی در برخی از استان ها تغییر نکرده است، گفت: با هماهنگی های انجام شده برای منطقی کردن تعرفه حمل و نقل در این استانها اقدام می شود تا نرخ های حمل فرآورده های نفتی در کشور یکسان شود.
نخستین همایش سراسری شرکت های حمل و نقل فرآورده های نفتی با حضور مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیران شرکت های حمل ونقل فرآورده های نفتی و مسئولان کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای کشور با بررسی مشکلات شرکت های حمل و نقل فرآورده های نفتی روز هفتم اسفند ماه در هتل المپیک برگزار شد.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402/601

کد خبر: 736225

وب گردی

وب گردی