وزیر علوم: تاکنون ۱۲۰۰ پروژه مشترک بین وزارت علوم با وزارت دفاع تعریف شده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: براساس تفاهم نامه‌هایی که در سالهای ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲ میان وزارت علوم و وزارت دفاع منعقد شده، ۱۲۰۰ پروژه تحقیقاتی مشترک بین این دو وزارتخانه تعریف شده که بسیاری ازآنها تکمیل و نهایی شده شده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد فرهادی در مراسم امضای توافق نامه توسعه همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری که در محل وزارت علوم برگزار شد اظهار داشت: این تفاهمنامه موجب ارتقای همکاری‌ها بین دانشگاه‌های وزارت علوم و سازمان‌های وابسته به وزارت دفاع در زمینه صنایع دفاعی و پروژه‌های مورد نیاز وزارت دفاع می شود.

وی افزود: از میان ۱۲۰۰ پروژه تحقیقاتی مشترک که بین دو وزراتخانه تعریف شده بود برخی از پروژه‌ها انجام شده و برخی نیز در دست اجراست و برخی هم از اولویت اجرا خارج شده است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تفاهم نامه امروز نیز مکمل و در ادامه توافقات قبلی است و مسیر را برای همکاری در عرصه‌های جدید و در مرزهای دانش می گشاید.

دکتر فرهادی افزود: شکل همکاری میان دانشگاههای وزارت علوم وزیر مجموعه های وزارت دفاع می تواند از تاسیس شرکت دانش بنیان، ایجاد پژوهشگاه مشترک توسعه یابد.

وزیر علوم با اشاره به آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی خاطرنشان کرد: این آیین‌نامه در بهمن‌ماه جاری ابلاغ شده و مزیت آن این است که صرفاً فقط به بحث مقاله اساتید پرداخته نمی‌شود و در آن معیارهای دیگری علاوه بر مقالات علمی مانند طرح های کاربردی برای ارتقا نیز لحاظ شده است.

وزیر علوم در پایان درخصوص نحوه دفاع پایان‌نامه‌های محرمانه نیز گفت: سازوکار تالیف این پایان‌نامه‌ها در دانشگاه‌های مالک اشتر مشخص شده و برای دانشگاه‌های همانند آن نیز در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

منبع: وزارت علوم

200

خبرنگار و منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 736312

وب گردی

وب گردی