معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از تکمیل شدن ۴۷۰ پروژه دفاعی کشور با همکاری دانشگاهها خبر داد

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۴۷۰ پروژه دفاعی مشترک میان دانشگاهها و صنایع دفاعی کشور انجام و تکمیل شد و ۴۲۷ پروژه نیز در حال انجام است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر وحید احمدی در مراسم امضای توافق نامه توسعه همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری میان وزارت علوم و وزارت دفاع گفت: از اسفندماه ۱۳۹۲ همکاری های میان دانشگاهها و صنایع دفاعی کشور با امضای تفاهم نامه مشترک میان وزارت علوم و وزارت دفاع سرعت ویژه‌ای گرفت و ۱۲۰۰ پروژه همکاری مشترک تعریف شد.

وی با تاکید بر اینکه توافق نامه مشترک وزارت علوم و وزارت دفاع در استمرار همکاری های گذشته است گفت: با احتساب دانش آموختگان کشور و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ۹۵۰ میلیون نفر ساعت ظرفیت پژوهشی در کشور وجود دارد که به کارگیری حتی بخشی از این ظرفیت می تواند به صنایع دفاعی کشور کمک قابل ملاحظه‌ای کند.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: معمولاً در همه کشورها از جمله ایران صنایع دفاعی از بخش های بسیار پیشرفته صنعت هستند و همکاری مشترک میان دانشگاهها و صنایع دفاعی در نهایت به توسعه بیشتر کشور منجر می شود.

وی گفت: وزارت علوم و وزارت دفاع به این جمع بندی رسیده‌اند که پروژه‌های دفاعی در مرز دانش و پایه‌ای نیز به دانشگاهها واگذار شود و فقط محصول نهایی قابل استفاده هدف همکاری نباشد.پ

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 736325

وب گردی

وب گردی