مخالفت مجلس با افزایش ۸ برابری نرخ اینترنت در سال 96

در جلسه علنی صبح امروز نمایندگان مجلس با اکثریت آراء نسبت به افزایش نرخ اینترنت تا سقف ۸ برابر در سال آینده مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، در جلسه علنی صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1396 کل کشور از مجموع 243 نماینده حاضر، با 179 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع بند الحاقی تبصره 18 این لایحه را حذف کردند.

طبق بند الحاقی تبصره 18 لایحه بودجه 96، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است به ازای فروش هر مگابیت اینترنت، مبلغ ده (10)ریال از شرکتهای فروشنده أخذ و به حساب خزانه‌داری کل‌کشور واریز نماید.

بنابه این گزارش ، رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این بند الحاقی تبصره 18 لایحه بودجه 96 گفت: باید مشخص شود که با تصویب این بند الحاقی تا چه میزان به نرخ اینترنت برای مردم و مصرف‌کنندگان افزایش می‌یابد.

پس از اظهارات لاریجانی موافقان و مخالفان این بند الحاقی نظرات‌شان را مطرح کردند به گونه‌ای که برخی معتقد بودند نرخ اینترنت 3 برابر و برخی نیز می‌گفتند 8 برابر افزایش می‌یابد که در نهایت لاریجانی با توجه به مشکلات موجود حذف آن را به رأی گذاشت که نمایندگان با آن موافقت کردند.

در ادامه نماینده دولت و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در صحن مجلس شورای اسلامی حضور داشت مخالفت خود را نسبت به این بند الحاقی در لایحه بودجه سال 1396 کل کشور اعلام کرد.

خبرنگار علی درخشان/تایید: سرلک

کد خبر: 736412

وب گردی

وب گردی