مشاور عباس: اسرائیل در حق بیماران سرطانی غزه مرتکب جنایت انسانی می‌شود

مشاور رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در امور استراتژیک تاکید کرد که اسرائیل مرتکب جنایت ضد بشری فراتر از جنایت جنگی در حق بیماران سرطانی نوار غزه می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت روزنامه مصری الیوم السابع، حسام زملط، مشاور محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در امور استراتژیک طی بازدیدش از موسسه (بسمة آمل) که در زمینه نظارت بر وضعیت بیماران سرطانی نوار غزه فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: جامعه جهانی باید مانع از این قبیل جنایت‌هایی شود که در حق این گروه از بیماران صورت می‌گیرد.

وی در ادامه بر کاشتن بذر امید، شادی، محبت و سلامتی در بین این گروه از بیماران تاکید کرد.

زملط همچنین نسبت به باج‌خواهی‌هایی که در حق بیماران و خانواده‌هایشان در جریان تلاش‌ آنها برای درمان و عبور از گذرگاه‌های تحت کنترل اشغالگران صورت می‌گیرد، هشدار داد.

مشاور محمود عباس همچنین بر ضرورت توانمندسازی موسساتی که در زمینه درمان بیماران سرطانی فعالیت دارند، نیز مشارکت در آگاهی دادن درباره وضعیت این بیماران، کمک به آنها برای تامین مایحتاج زندگی‌شان، نیز همکاری در زمینه خدمات بهداشتی، آموزش بیماران سرطانی و در عین حال حمایت از خانواده‌های این بیماران و بالا بردن صبر و پایداری‌شان در برابر این بیماری تاکید کرد.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 736540

وب گردی

وب گردی