دولت مکلف به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای جذب ایرانیان مقیم آمریکا به کشور شد

نمایندگان مردم در خانه ملت دولت را به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان از محل سهام قابل واگذاری به وزارت علوم و اقتصاد برای جذب ایرانیان مقیم آمریکا مکلف کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، 8 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش درآمدی بودجه سال 96 با پیشنهاد الحاقی "محسن کوهکن" به بودجه سال 96 با 150 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

لازم به ذکر است که در پیشنهاد الحاقی "محسن کوهکن" به بودجه سال 96 آمده است که دولت مکلف است جهت جذب نیروی انسانی و سرمایه‌های ایرانیان مقیم آمریکا در سال 96 مبلغ 200 میلیاردتومان در اختیار وزارت آموزش و پرورش و اقتصاد و امور دارایی بالمناسبه از محل سهام قابل واگذاری و جدول 18 قرار دهد که در مقابل اقدام آمریکایی‌ها از ایرانیان استقبال شود.

آغوش کشور برای همیشه برای ایرانیان مقیم آمریکا باز است

"محسن کوهکن" در جریان ارائه پیشنهادش گفت: آغوش ایران برای همیشه برای ایرانیان مقیم آمریکا باز است؛لذا از محل سهام قابل واگذاری2 هزار میلیارد ریال به صورت بالمناسبه در اختیار وزارت علوم و وزارت اقتصاد و امور دارایی قرار گیرد تا برای جذب نیروی انسانی و سرمایه‌های ایرانی‌های مقیم آمریکا که از محل تصمیم نابخردانه آمریکایی‌ها آسیب می‌بینند اقدام شود.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:اختصاص این رقم به ایرانیان خارج از کشور یک پیام روشن به دنیا است که جمهوری اسلامی ایران از تک تک تبعه خود در تمام دنیا حمایت کرده و برای آنها ارزش قائل است.

نماینده مردم لنجان درمجلس شورای اسلامی گفت:در هر نقطه‌ای که با ایرانیان نامهربانی شود با اختصاص امکاناتی آغوش ایران به روی آنها باز است و 40 نفر از اعضای کمیسیون تلفیق این پیشنهاد الحاقی را امضا کردند.

خبرنگار: راضیه فراهانی/تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 736547

وب گردی

وب گردی