حضور 20 طرح از بسیج علمی استان اردبیل در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل از حضور 20 طرح از سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری کشور خبر داد.  

به گزارش ایسکانیوز، فاضل احدی با بیان اینکه جشنواره جهادگران علم و فناوری با هدف تسریع روند رشد علم و توسعه فرهنگ تحقیق، پژوهش و نوآوری برگزار می شود، تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امروزه کشور نیازمند یک جهاد علمی است و عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا به صورت یک اصل در مجموعه کارها باید مورد توجه قرار گیرد و هدف این جشنواره تحقق بخشیدن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب می باشد.

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: جشنواره جهادگران علم و فناوری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی به همراه نمایشگاهی از دستاوردهای مخترعان بسیج علمی استانهای کشور و مسوولین سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی علوم تحقیقات تهران در تاریخ 9 الی 11 اسفند برگزار می شود و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و رونمایی از طرح های برتر از جمله برنامه های این جشنواره می باشد.

وی افزود: نمونه هایی از طرح های مورد حمایت سازمان جهت بررسی و داوری به سازمان مرکزی بسیج علمی ارسال شد که بعد از ارزیابی 20 طرح از این سازمان به نمایشگاه و جشنواره جهادگران علم و فناوری راه یافت.

احدی در رابطه با طرح های شرکت کننده در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری تصریح کرد: موشک آراکس، لیفتراک صنعتی، مکمل های تقویتی کشاورزی، دستگاه بتن ساز سریع، تولید کنسانتره ارگانیک، گیاه کامبوجا، سوند فولی اتوماتیک، مبدل پی تی او تراکتور، اتصال سه نقطه ای جلوسوار، موبیلایزر زانو، نبولایزر التراسونیک، سلول های خورشیدی با بازدهی بالا، مبدل حرارتی چند منظوره، ماژول ثبت پردازش سیگنال و ترکیب گیاهی نوزاویت از جمله این طرح ها می باشد.

وی اذعان داشت: با برگزاری این نمایشگاه توانمندی های مخترعان بسیجی به عرصه نمایش گذاشته می شود و حضور مسوولین کشوری و سرمایه گذاران فرصت مناسبی جهت تجاری سازی طرح مخترعان می باشد.

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل خاطر نشان کرد: در سال جاری تعداد طرح های مورد حمایت استانی به 50 طرح ارتقا یافت که خوشبختانه طرح های مخترعان بعد از داوری در کارگروههای تخصصی و تایید نهایی مورد حمایت های بلاعوض سازمان قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که هدف ما بر این است تا با همکاری تمامی مراکز رشد دانشگاهها، مراکز علمی استان و پارک علم و فناوری در جهت پیشبرد اهداف نظام و پیشرفت کشور و استان کوشا و فعال باشیم.

خبرنگار: علی انوار

منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد: 801

کد خبر: 736694

وب گردی

وب گردی