زرهانی: سازمان سما 1500 میلیارد ریال بارمالی از روی دوش آموزش و پرورش برداشته است/مدیر آموزش و پرورش کیش: تاسیس مدارس سما کمک شایانی به ارتقای کیفیت آموزشی کیش خواهد کرد

جلسه ای با حضور دکتر زرهانی معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما، دکتر باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، دکتر دسینه دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان هرمزگان، جاویدی مدیر آموزش و پرورش کیش و اعضای هیات رییسه دانشگاه آزاد این منطقه به منظور هم اندیشی درخصوص راه اندازی مدارس و آموزشکده های سما به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی کیش برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این جلسه دکتر زرهانی با اشاره به اینکه یکی از اهداف راه اندازی سما در کشور کمک به وزارت آموزش و پرورش بوده است گفت:در حال حاضر سازمان سما با داشتن ۷۲ هزار دانش اموز مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان بار مالی از دوش آموزش و پرورش برداشته است.
او با اشاره به تجربه موفق سما در کشور به ویژه در استان هرمزگان و وجود پتانسیل لازم جهت راه اندازی سما در کیش، خواستار همکاری آموزش و پرورش این منطقه با دانشگاه آزاد اسلامی کیش جهت صدور مجوز و تاسیس مدارس سما در این منطقه شد.

ریاست سازمان سما همچنین با اشاره به وظیفه دیگر سازمان سما مبنی بر تربیت نیروهای مهارتی در مقاطع کاردانی ، آمادگی این سازمان را جهت راه اندازی آموزشکده های سما در صورت وجود پتانسیل لازم اعلام نمود.
در ادامه دکتر باقری با توجه به فعالیت ها و ویژگی های متفاوت سما در کشور، عملکرد حوزه سما را در استان بسیار مطلوب ارزیابی نمود و با اشاره به اینکه در استان هرمزگان ۲۲۰۰ دانش آموز و بالغ بر ۴۳۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند از اقبال مردم استان جهت تحصیل در سما سخن گفت.
سپس دکتر دسینه با ارایه گزارشی از وضعیت شهرستانهایی که قابلیت توسعه سما در استان را دارند، کیش را یکی از ظرفیت‌های مهم برشمرد و با اشاره به نگاه مثبت سازمان سما و دانشگاه آزاد اسلامی به راه اندازی و توسعه مدارس سما در شهرهایی که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دارند، تاسیس مدارس سما در کیش را فرصت جدیدی جهت پیشرفت مجموعه سما در استان هرمزگان دانست.
مدیر آموزش و پرورش منطقه کیش نیز با استقبال از این موضوع، این مساله را فرصت فوق العاده ای برای آموزش و پرورش برشمرد و تاکید نمود که تاسیس مدارس سما در این منطقه کمک شایانی به ارتقای کیفیت آموزشی در کیش خواهد کرد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 736782

وب گردی

وب گردی