ماهانه ۵۵۰ میلیارد تومان به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات ارائه می شود/ به ازای ارائه خدمات پول دریافت می کنیم

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت تنها خواستار دریافت چهار هزار میلیارد تومان طلبی از سازمان تامین اجتماعی است که به ازای آن به مردم خدمات رسانی کرده چراکه تامین اجتماعی این پول را از بیمه شدگان دریافت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مسعود ابوالحلاج، رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت در خصوص طلب بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی از سازمان تامین اجتماعی و مباحث مطروحه در خصوص منابع تامین اجتماعی گفت: صورت مساله ما این نیست که به دنبال منابع تامین اجتماعی باشیم چراکه اصلا منابع تامین اجتماعی به وزارت بهداشت ربطی ندارد و چنین ادعایی نداریم که منابع مالی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت بیاید.

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت تصریح کرد: متاسفانه برخی رویکردها مبنی بر اینکه وزارت بهداشت می خواهد از پول کارگران برای پیشبرد اهدافش استفاده کند به هیچ وجه صحت ندارد و اصلا کسی به دنبال چنین چیزی نیست واقعیت این است که وزارت بهداشت نیز مانند تامین اجتماعی و سایر بخش های خدمات رسان به مردم خدمات ارائه می دهد در این میان بسیاری از مردم هم خدمات دریافت می کنند که عموم آنها دفترچه تامین اجتماعی دارند بنابراین وزارت بهداشت تنها خواستار دریافت چهار هزار میلیارد تومان طلبی از سازمان تامین اجتماعی است که به ازای آن به مردم خدمات رسانی کرده است چراکه سازمان تامین اجتماعی این پول را از بیمه شدگان دریافت کرده است.

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی تنها "نه بیست و هفتم" پولی را که از بیمه شدگان دریافت می کند باید برای بخش درمان اختصاص بدهد آن هم به ازای هر برگی که از دفترچه بیمه شده تامین اجتماعی کنده می شود و طلب بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی هم مربوط به آن برگه هایی است که از این دفترچه ها جدا شده و به ازای آن خدمات ارائه شده است و در این میان وزارت بهداشت تنها نقش پیگیری مطالبات بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی را به عهده دارد و بیمارستان ها نیز این مبالغ را صرف امور مربوط به بیمارستان اعم از پزشک و دارو می کنند و همان طور که وزارت بهداشت چشمداشتی به منابع مالی نیروهای مسلح ندارد چشمداشتی هم به منابع مالی تامین اجتماعی ندارد و تنها هزینه خدمات ارائه شده در بیمارستان ها طبق تعرفه مصوب شورای عالی بیمه را از تامین اجتماعی طلب کرده است.

دکتر ابوالحلاج با بیان اینکه هر کسی که خدمتی از بیمارستان می خرد باید پول آن خدمت را بپردازد گفت: هر سازمان پشتیبانی کننده خدمات بیمه ای باید پول ارائه خدمات درمانی بیمارانش را به بیمارستان مربوطه بپردازد؛ حال در این زمینه چند سوال مطرح است آیا شما راضی هستید که بیمارستان های ما تعطیل شود؟ آیا شما راضی هستید که ما توانایی پرداخت پول دارو را نداشته باشیم؟ مطالبه ما از تامین اجتماعی مربوط به پولی است که آن را که قبلا سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدگان دریافت کرده است.

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت تاکید کرد: رابطه مالی ما با بیماری که به بیمارستان مراجعه می کند تنها یک دفترچه است و تنها این دفترچه ها ملاک مالی میان ما است و سازمان هایی که این دفترچه ها را دست مردم داده اند به همان دفترچه ها متعهد باشند و عدم رسیدن به موقع این پول باعث بر هم ریختن چرخه پولی بیمارستان ها می شود.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی باید آن میزان "نه بیست و هفتم" را که مربوط به درمان است جدا کند اضافه کرد: تامین اجتماعی با جدا کردن این میزان می تواند طلب طلبکارانش را پرداخت کند که یکی از آن طلبکاران وزارت بهداشت است، یکی دیگر از طلبکاران هم داروخانه ها و بیمارستان های خصوصی هستند.

دکتر ابوالحلاج اضافه کرد: بیمارستان های ما زمانی را برای درگیری های سیاسی ندارند و این موضوع اصلا موضوعی سیاسی نیست که سیاسیون درگیر آن شده اند و این یک موضوع ساده بین طلبکار و بدهکار است چراکه بیمارستان یک محیط کاملا خدمات رسان است و تنها موضوع مهم برای ما ارائه خدمت به بیماری است که به بیمارستان های ما مراجعه کرده است.

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت گفت: ما در بیمارستانهایمان به تمامی آحاد جامعه خدمات ارائه می کنیم و وقتی کسی وارد بیمارستان های ما می شود از وی نمی پرسیم که شغل شما چیست و فقط به فکر درمان آنها هستیم و برای اینکه رابطه پولی خودمان را با سازمان های بیمه گر مشخص کنیم از وی دفترچه می خواهیم و آن دفترچه رابطه پولی ما را تعریف می کند و جامعه کارگری هم بخشی از دریافت کنندگان این خدمات در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی هستند.

وی در پایان تاکید کرد: ما در طول ماه به طور متوسط حدود ۵۵۰ میلیارد تومان به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات ارائه می دهیم و به صورت خوشبینانه تنها ماهی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان آن نقد می شود.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 736793

وب گردی

وب گردی