دادستان کل آمریکا ممکن است در پرونده رسیدگی به اتهامات روسیه سلب صلاحیت شود

کاخ سفید اعلام کرده که صلاحیت دادستان کل آمریکا در پرونده تحقیقات وزارت دادگستری درباره اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا ممکن است سلب شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واشنگتن پست، سارا هوکابی سندرز، معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اظهار کرد:‌ قبل از آنکه درباره سلب صلاحیت "جف سشنز"، دادستان کل آمریکا تصمیم گیری شود، باید تحقیقات کنگره‌ درباره حملات سایبری احتمالی روس‌ها به حزب دموکرات در زمان انتخابات روند خود را طی کند.

سشنز در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 یک مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بود.

سارا هوکابی سندرز به شبکه ای بی سی گفت: من نمی‌گویم که سشنز باید از این تحقیقات کنار گذاشته شود یا عکس آن. منظور من این است که من فکر نمی‌کنم هنوز به چنین ضرورتی رسیده باشیم. این تحقیقات را زودتر انجام دهید.

تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا نتیجه گرفته‌اند که روسیه تلاش کرده به ترامپ در رسیدن به کاخ سفید از طریق بی اعتبار کردن هیلاری کلینتون،‌ کاندیدای ریاست جمهوری دموکرات‌ها و همین طور حزب وی از طریق حملات سایبری، کمک کند.

در دسامبر گذشته باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق به تلافی این اقدامات دیپلمات‌های روسی را از آمریکا اخراج کرد.

اف بی ای در حال انجام تحقیقات بر سر یکسری اقدامات هکری و تراکنش‌های مالی روس‌ها در ارتباط با انتخابات آمریکا و ارتباط شرکت‌ها و افراد روسی با نزدیکان دونالد ترامپ است.

ترامپ مناقشه مربوط به روابط میان دستیارانش با روسیه را یک نیرنگ صورت گرفته از سوی رسانه‌های خبری متخاصم توصیف کرده است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 736825

وب گردی

وب گردی