15دانشجوی شاهد برتر دانشگاه‌های علوم پزشکی فردا معرفی می‌شوند

مدیر کل دفتر شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 15دانشجوی شاهد برتر دانشگاه‌های علوم پزشکی فردا در جشنواره ملی ایثار با حضور معاون رئیس جمهوری معرفی و تجلیل می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا،سید محسن رحیمی افزود: جشنواره ملی ایثار فردا-سه شنبه- با هدف معرفی دانشجویان برتر فرزند شهید و ایثارگر از تمام دانشگاه های کشور با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید،‌وزیر بهداشت، وزیر علوم و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
وی گفت: در این جشنواره دانشجویان برتر گروه شاهد و ایثارگر شامل فرزندان و همسران شهید، فرزندان جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان و جانبازان بالای 25 درصد از تمام دانشگاه های وزارت بهداشت، وزارت علوم،‌دانشگاه آزاد و نیز برترین‌های کنکور گروه‌های آزمایشی مختلف معرفی و تجلیل می‌شوند.
رحیمی ادامه داد: با توجه به فرمان حضرت امام(ره) در سال 65 مبنی بر اجرای طرح حمایت از فرزندان شاهد از کودکستان تا دانشگاه، ‌امسال نیز در سی امین سالگرد این فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی، از برترین‌های فرزندان شاهد که در مراکز آموزشی از نظر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نمونه هستند، تجلیل می‌شوند.
وی گفت: هم اکنون حدود 12 هزار دانشجوی گروه شاهد در مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکترای حرفه‌ای (در رشته های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی) و حدود سه هزار دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در دانشگاه‌های های علوم پزشکی تحصیل می‌کنند و در مجموع حدود 15 هزار نفر هستند.
رحیمی ادامه داد: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در طرح آمایش دانشگاه های علوم پزشکی، تمام این دانشگاه‌ها به 10 منطقه تقسیم شده‌اند و بر این اساس آیین نامه و شاخص‌های انتخاب دانشجویان برتر شاهد به دبیران این 10منطقه ارسال شد.
وی گفت: هر یک از مناطق دهگانه آموزشی وزارت بهداشت بر اساس شاخص‌های اعلام شده، نام 15 دانشجوی شاهد برتر را اعلام کردند و در مجموع نام 150 دانشجوی برتر به اداره کل شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت ارسال شد.
رحیمی افزود: پس از آن، کمیته علمی انتخاب دانشجویان برتر با حضور نماینده بنیاد شهید در وزارت بهداشت تشکیل شد و در نهایت بر اساس شاخص‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی، 15 دانشجوی برتر کشوری انتخاب شدند.
وی درباره شاخص های انتخاب دانشجویان برتر گفت: در حوزه شاخص‌های آموزشی معدل های بالای 18 تا 20، همچنین نمره آزمون علوم پایه بالای 150 و نیز نمره آزمون پری انترنی بالای 150 و نیز معدل پایان دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد مورد توجه است، در حوزه پژوهشی نیز تعداد مقالات و با توجه به بین‌المللی یا داخلی بودن مقاله و تالیف کتاب و در حوزه فرهنگی نیز کسب مقام کشوری در حوزه‌های فرهنگی یا ورزشی ملاک و شاخص انتخاب دانشجویان برتر بوده است.
مدیر کل دفتر شاهد و ایثار وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: 15 دانشجوی شاهد برتر دانشگاه های علوم پزشکی شامل دو نفر دانشجوی دوره کاشناسی، دو نفر کارشناسی ارشد، دو نفر داشجوی دکترای تخصصی، سه نفر دانشجوی پزشکی، سه نفر دانشجوی دندانپزشکی و سه نفر دانشجوی داروسازی هستند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 736912

وب گردی

وب گردی