اجرای پروژه شناسایی ویروس فلجی اسرائیلی زنبور عسل در 3 استان

رئیس بخش تشخیص و تحقیق بیماری‌های زنبور عسل موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: پروژه شناسایی ویروس فلجی اسرائیلی زنبور عسل در زنبورستان‌های استان‌های تهران، البرز و مازندران توسط موسسه رازی در حال انجام است.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر مجتبی محرمی به پروژه در حال اجرای بخش تشخیص و تحقیق بیماری های زنبور عسل موسسه رازی اشاره و اظهار کرد: این پروژه با هدف شناسایی ویروس فلجی اسرائیلی دارای 3 طرح است که در استان‌های تهران، البرز و مازندران اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه ویروس فلجی اسرائیلی از ویروس‌های کشنده در کلونی‌های زنبور عسل محسوب می‌شود، افزود: این ویروس در تلفات زنبور عسل نقش مهمی دارد، در همین راستا تحقیق برای شناسایی عوارض احتمالی و نقاط وجودی این ویروس در این استان‌ها در حال انجام است.
رئیس بخش تشخیص و تحقیق بیماری‌های زنبور عسل موسسه رازی خاطرنشان کرد: دلیل انتخاب این 3 استان، قرار گرفتن آن‌ها در مسیر کوچ زنبورداران و وجود کلونی‌های بومی در این استان‌ها است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس نتایجی که از این تحقیق حاصل می‌شود، این طرح در سایر استان‌ها نیز اجرایی خواهد شد، گفت: این پروژه از ابتدای سال 95 آغاز شده و اواخر سال 96 به پایان خواهد رسید.
دکتر محرمی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، نمونه‌های زیادی را از زنبورستان‌های مختلف دریافت کرده و در آزمایشگاه مولکولار بیولوژی موسسه رازی مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد تا نتایج آن مشخص شود.
وی خاطرنشان کرد: دکتر مدیرروستا مسؤول اجرای این طرح در استان البرز و دکتر واحدی مسؤول اجرای طرح در استان مازندران است و من نیز علاوه بر مسؤولیت اجرای کلی این طرح، مسؤولیت اجرا در استان تهران را عهده‌دار هستم.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 737035

وب گردی

وب گردی