طرح تحول نظام سلامت الگویی برای دیگر کشورها شده است/اورژانس هوایی قم تاکنون ۷۰۰ مصدوم را نجات داده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بالگرد اورژانس قم تاکنون بیش از ۳۰۰ پرواز داشته که سبب نجات ۷۰۰ مصدوم به علت زود رساندن شده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ابوالفضل ایرانی‌خواه عصر دیروز در مراسم افتتاح مجهزترین پایگاه اورژانس هوایی کشور در قم، با اشاره به اهمیت افتتاح این پروژه اظهار داشت: بعد از طرح انقلاب گونه تحول در نظام سلامت در 3 سال گذشته شاهد جهش چشمگیر در زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان بوده‌ایم و امروز به‌جایی رسیدیم که حتی دشمنان هم وادار به اعتراف و الگو گیری از این طرح بزرگ‌شده‌اند.

وی با اشاره به پیشرفت استان قم در زیرساخت‌های درمانی در سه سال گذشته، افزود: استان قم از لحاظ کیفی و کمی در طول این سه سال پیشرفت قابل‌توجهی داشته ‌و باهمت جامعه پزشکی و کمک‌های دولت و مجلس، استان قم، قابل‌ مقایسه با قبل از اجرای این طرح نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: یکی از برکات طرح تحول نظام سلامت، تحول در مشارکت خیرین براساس نیازهای کارشناسی شده بود و امروز استان قم تبدیل به کارگاه توسعه در حوزه سلامت، نوسازی، احداث بیمارستان‌ها و پایگاه‌های به بهداشت شده است.

وی با تأکید براینکه پیش‌ ازاین اورژانس هوایی محدود به چند کشور شده و حتی برخی کشورهای اروپایی هم از این امکان بی‌بهره بودند، ابراز کرد: به لطف خداوند آئین افتتاح اورژانس هوایی کشور در سال ۹۳ با حضور رئیس مجلس و وزیر بهداشت به‌صورت همزمان در 14 استان در قم برگزار شد که از سال تاکنون بالگرد اورژانس بیش از ۳۰۰ پرواز داشته و توانسته جان ۷۰۰ مصدوم را نیز نجات دهد.

دکتر ایرانی‌خواه با بیان اینکه قم محور 17 استان کشور و در قلب سه محور حادثه‌خیز کشور قرارگرفته است، گفت: نخستین پایگاه استاندارد اورژانس هوایی کشور توسط خانواده و بستگان مرحوم حاج اسماعیل خرمی روز با هزینه‌ای بالغ‌بر 4 میلیاردی در قم مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

دریافت کننده:نیوشایعقوبی/منتشرکننده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 737164

وب گردی

وب گردی