تکلیف مجلس به وزارت علوم برای تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریسی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

نمایندگان مردم در خانه ملت، وزارت علوم را مکلف به تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریسی دانشگاه فنی و حرفه ای منتقل از آموزش و پرورش تا پایان سال ۹۶ کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، 10 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 96 با الحاق یک بند به تبصره 9 ماده واحده این لایحه با 141 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند که براساس این مصوبه وزارت علوم مکلف به تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریسی دانشگاه فنی و حرفه ای تا پایان سال 96 شد.

در جریان بررسی این پیشنهاد، جبار کوچکی نژاد در تذکری گفت: منابع لازم برای تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی در سال آتی دیده شده به طوری که در بودجه اعتباری حدود 7 میلیارد تومان برای حل این مسئله اختصاص داده شده است.

در بند الحاق شده به این تبصره آمده است: در اجرای بند (ک) ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه در خصوص ساماندهی نیروهای حق التدریسی دانشگاه فنی و حرفه ای منتقل از آموزش و پرورش (قبل از سال 90) وزارت علوم مکلف است تا پایان سال 96 نسبت به تبدیل وضعیت آنان اقدام و منابع مورد نیاز محل منابع موجود 5740138-55 دانشگاه قابل تامین است.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 737173

وب گردی

وب گردی