واکنش سازمان غذا و دارو به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره واردات دارو

سازمان غذا و دارو به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی "افزایش واردات دارو در دولت یازدهم" واکنش نشان داد.

به گزارش ایسکانیوز، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در پی اظهارات اخیر دکتر رسول خضری یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه "در دولت یازدهم واردات دارو افزایش یافته است"؛ نکاتی را مطرح کرد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: آمار واردات دارو در سال‌های ۱۳۹۰ لغایت ۱۳۹۵ به ترتیب، ۱۱۵۰، ۱۱۸۰، ۱۳۶۰، ۹۷۰، ۱۰۶۰، ۱۱۵۰ (برآورد ۹۵) میلیون دلار بوده است. براین اساس واردات دارو در سه سال مربوط به این دولت نسبت به سه سال قبلی، حداقل ۵۰۰ میلیون دلار کاهش نشان می‌دهد. به همین دلیل سهم داروهای تولید داخل از کل بازار دارویی کشور از حدود ۶۰ درصد در سال‌های ۹۰ و ۹۱ به حدود ۷۰ درصد در سال‌های ۹۴ و ۹۵ افزایش یافته است.

ارزش بازار داروهای تولید داخل در سال ۹۴ حدودا ۸۸ هزار میلیارد ریال و ارزش بازار داروهای وارداتی در همان سال تنها ۳۸ هزار میلیارد ریال بوده است. بنابراین همانگونه که ملاحظه می‌شود واردات دارو در این دولت نه تنها افزایش نداشته بلکه با کاهش جدی نیز روبرو بوده است.

سازمان غذا و دارو افتخار دارد که با اتخاذ تدابیر لازم، ضمن بسترسازی برای ایجاد آرامش در بازار دارویی کشور، تامین داروها و لوازم پزشکی مورد نیاز بیماران و کاهش جدی کمبودهای دارویی، توانسته در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت، تا حدود زیادی وابستگی بازار دارویی کشور به واردات را کاهش دهد و باحمایت از تولید کنندگان دارو در کشور، زمینه ورود حداقل یکصد قلم داروی جدید به بازار در سه سال و نیم اخیر را فراهم کند.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 737271

وب گردی

وب گردی