موتورسیکلت های فاقد بیمه در صورت توقیف، ترخیص نمی شوند

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور با بیان اینکه موتورسیکلت های فاقد بیمه در صورت توقیف، ترخیص نمی شوند، گفت: موتورسواران از طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث هرچه سریعتر استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز،از پایگاه خبری پلیس راهور نیروی انتظامی، سرهنگ عین الله جهانی افزود: طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت ها فرصتی مناسب برای حمایت های بیمه ای آنان در حوادث و تصادفات رانندگی است.
وی افوزد: حدود ١٠ میلیون موتورسیکلت در کل کشور در حال تردد هستند که ریسک استفاده از این وسیله به دلیل کم حجم بودن و ارزان بودن و امکان مانور بالا تقریبا ٢٠ برابر استفاده از خودروها است.
وی ادامه داد: بیشترین علت توقیف این موتورسیکلت ها نداشتن کلاه ایمنی و نداشتن بیمه شخص ثالث است.
جهانی با اشاره به اینکه در ٢٥ درصد حوادث رانندگی، موتورسیکلت ها مقصرند، افزود: بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت ها مثل خودروها اجباری است و در صورتی که موتورسیکلت مسبب حادثه دارای بیمه نامه باشند، جبران خسارت های وارد شده در حدود مقررات بر عهده بیمه گر است.
وی اضافه کرد: بر اساس طرح صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه مرکزی ایران مقرر شد از اول اسفند و به مدت یک ماه، چنانچه موتورسیکلتی که فاقد بیمه نامه باشد متوقف شود ترخیص نخواهد شد و در صورت تصادف، اعمال قانون می شود و تا تعیین تکلیف بیمه ترخیص ممکن نیست.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا از مالکان موتورسیکلت ها خواست در مهلت باقیمانده از طرح بخشودگی جرایم دیرکردبیمه شخص ثالث هرچه سریعتر استفاده کنند.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 737292

وب گردی

وب گردی