بیش از 2000 مدرسه پایتخت توسط شهرداری تهران تجهیز و بهسازی شد

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران اعلام کرد: طی هشت ماهه نخست امسال، 2176 مدرسه در شهر تهران تحت پوشش طرح‌های عمرانی، تجهیزی و برنامه‌ای شهرداری تهران قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، محمد روشنی با تاکید بر سهم قابل توجه جمعیت دانش آموزی در ترکیب جمعیتی کلان شهر تهران و همچنین اهمیت نقش مدارس و دانش آموزان در توسعه و تعمیق فرهنگ شهروندی، تصریح کرد: اختصاص بودجه سالانه برای حمایت از مدارس شهر تهران در زمینه های عمرانی، تجهیزی و برنامه ای از سیاستهای موفق و ضروری شورای اسلامی و شهرداری تهران به شمار می رود.

وی کمک به ارتقاء سطح خدمات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بهداشتی در مدارس را از اهداف این طرح برشمرد و افزود: کمک به تجهیز، بهسازی و نوسازی، ایمن سازی و بازسازی محیط های آموزشی ، آموزش حقوق و تکالیف شهروندی دانش آموزان و افزایش سطح همکاری‌ها و تعاملات میان بخشی دستگاه های مختلف مرتبط با مدیریت شهری در زمینه مسایل آموزشی و مراکز تحصیلی و آموزشی از دیگر اهداف این طرح است.

به گفته روشنی، در زمینه عمرانی براساس کارشناسی انجام شده و شناسایی و طبقه بندی نیازهای مدارس در راستای کمک به توسعه و بازسازی ، مجموعه ای از فعالیت های عمرانی اعم از نقاشی و رنگ آمیزی فضاهای داخلی و بیرونی مدارس ، طراحی و نصب صندلی مبلمان مناسب در حیاط مدارس، احداث و تفکیک آبخوری ها از سرویس های بهداشتی، توسعه و بازسازی قرائت خانه، کتابخانه و فضاهای ورزشی مدارس، ترمیم آسفالت حیاط و ایزوگام پشت بام و... پیش بینی و در طول هشت ماه نخست به بسیاری از مدارس تهران این خدمات ارائه شد.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران همچنین تجهیز نمازخانه مدارس و تعمیر و نگهداری سیستم های صوتی پخش اذان، تجهیز مدارس به لوازم ورزشی و تفریحی، تأمین تجهیزات هوشمندسازی مدارس و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های مدارس و... را از دیگر اقدامات شهرداری های مناطق 22 گانه در جهت حمایت از مدارس تهران عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وی در ادامه با تاکید براینکه مدیریت شهری حتی در حوزه تقویت فعالیت‌ها و برنامه های تربیتی و آموزشی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و هنری نیز در قالب طرح حمایت از مدارس با آموزش و پرورش همکاری‌ دارد؛ اظهار داشت: کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش محیطی، برگزاری گردش ها و اردوهای علمی- آموزشی، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، تولید و توزیع محصولات فرهنگی و آموزشی، ترویج فرهنگ کتابخوانی ، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه‌ها، طرح شهردار مدرسه، حمایت از برنامه‌های قرآنی در مدارس، همکاری های زیست محیطی و... از جمله سرفصل های همکاری های مشترک بین آموزش و پرورش شهر تهران و مدیریت شهری در طول سال جاری به شمار می رود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 737298

وب گردی

وب گردی