پرداخت هزینه اموات از سوی نهادها و دستگاه‌های متقاضی دفن رایگان

اعضای شورای شهر تهران مصوب کردند که هزینه های مصوب اموات از سوی نهادها و دستگاه‌های متقاضی دفن رایگان طی تفاهم نامه ای به شهرداری تهران پرداخت شود.

به گزارش ایسکانیوز،به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و سی و چهارمین جلسه شورا اصلاح مفادی از مصوبه تعیین بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا (س) را بررسی و به تصویب رساندند.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست با قرائت بندهایی از این پیشنهاد گفت: این مفاد در راستای اجرای ماده 84 قانون شهرداری ها و با توجه به مفاد شرح وظایف مندج در اساسنامه سازمان بهشت زهرا(س) طی تبصره ای که به مصوبه تعیین بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا(س) الحاق می شود شهرداری تهران مکلف است هر ساله با انعقاد تفاهم نامه در خصوص نحوه پرداخت بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا(س) با دستگاه‌ها و نهادهایی که متقاضی دفن اموات به صورت رایگان هستند به نحوی اقدام کند که هزینه های مصوب را از طریق نهادها های متقاضی هر 6 ماه یکبار وصول و به حساب بهشت زهرا(س) پرداخت کند.

اعضا شورا الحاق این تبصره را به تصویب رساندند

در ادامه جلسه همچنین اعتراض فرمانداری تهران به عبارتی در مصوبه " اصلاحیه تعیین بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا(س) را مورد بررسی قرار دادند و در پاسخ اعضا که به تصویب هم رسید مقرر شد عبارت هزینه واگذاری قبر ، قیمت قبور و یا فروش و پیش فروش قبور به واگذاری حق انتفاع تغییر کند.

همچنین در ادامه جلسه اصلاحیه مصوبات "تعیین نرخ ورودیه و حق توقف پارکینگ‌های عمومی شهر تهران با این توضیح که 9 ماه قبل افزایش قیمت داشته است تا سه ماه بعد مسکوت ماند و نیز نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در شهر به دلیل اتمام زمان تعیین عوارض تا 15 بهمن ماه، به مدت 6ماه مسکوت ماند.

در ادامه جلسه مصوبه اصلاحی مجوز اخذ حق توقف ساعتی از وسایل نقلیه وارده به میدان مرکزی سازمان میوه و تربار و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت که آن هم به مدت سه ماه مسکوت ماند تا کمیسیون های مربوطه بررسی بیشتری روی آن صورت دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 737341

وب گردی

وب گردی