قرارگاه جهادی علم و فناوری کشور در اختیار تمامی پژوهشگران کشور است / امیدواریم با همکاری سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور، بتوانیم زیربنای اقتصاد مقاومتی را تقویت کنیم

دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم رونمایی از طرح های دانش بنیان جشنواره جهادگران علم و فناوری گفت: امیدواریم با همکاری سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور، بتوانیم زیربنای اقتصاد مقاومتی را تقویت کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده با بیان اینکه این نمایشگاه روز گذشته با عنوان قرارگاه جهادی علم و فناوری کشور نامگذاری شد، گفت: این نمایشگاه سال گذشته با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی افتتاح شد.

وی افزود: قرارگاه جهادی علم و فناوری، مجموعه ای است که در اختیار تمامی پژوهشگران کشور و برای تبادل اطلاعات و تبدیل دانش به ثروت ایجاد شده است.

میرزاده به تفاهم نامه روز گذشته دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور اشاره کرد و گفت: با این تفاهم نامه، هم افزایی میان دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت های دانش بنیان و سازمان بسیج افزایش پیدا خواهد کرد. تمام 11هزار کارگاه وآزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی و 1120 شرکت و هسته و واحد فن آور و 109 مرکز رشد این دانشگاه به عنوان یک بازوی اجرایی با بسیج همکاری خواهد کرد.

وی به تاسیس شهرک های شفا اشاره کرد و گفت: شهرک های فناوری آزاد در کنار طرح ساها، در خدمت بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور قرار دارد تا بتوانیم زیربنای اقتصاد مقاومتی را تقویت کنیم.

دکتر میرزاده ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه به تبادل اطلاعات بیشتر در جهت رفع نیازهای کشور کمک کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان از حضور دکتر فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرلشکر عزیزجعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، دکتر قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور و سایر حاضرین قدردانی کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی این را دارد که قرارگاه جهادیِ تحقق فرمان رهبری باشد

همچنین در جلسه معرفی نمایشگاه چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری که با مشارکت سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور با دانشگاه آزاد اسلامی در محل دائمی نمایشگاه اقتصاد دانش بنیان برگزار می شود، دکتر حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور در توضیحاتی خطاب به سردار سرلشکر عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری برای ورود بسیج به علم، این تکلیف سنگین را بر دوش خود احساس کردیم و مهمترین خلاء که پیش رو دیدیم، نبود اطلاعات مناسب درخصوص توانمندی ها و نیازمندی های کشور و همچنین نبود ارتباط مناسب میان تقاضاکنندگان و صاحبان علم و صنعت بود.

وی به سه پروژه مهم ایجاد بانک اطلاعاتی اساتید کشور، ایجاد بانک اطلاعاتی توانمندی های کشور و ایجاد بانک اطلاعاتی نیازمندی های کشور براساس اولویت اشاره کرد و گفت: در کنار این بانک ها، بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور می کوشد تا با انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های مختلف و دانشگاه ها، این مسیر را تسهیل کند.

در ادامه، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن خوشامدگویی به سردار جعفری، سردار غیب پرور و هیئت همراه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر همکاری با سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور آمادگی این را دارد که قرارگاهی جهادی برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری باشد.

وی با تأیید سخنان دکتر قدیانی مبنی بر پاره ای از ضعف های اطلاعاتی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک موسسه غیردولتی وظیفه خود می داند که با استفاده از تمامی ظرفیت خود شامل 1120 شرکت دانش بنیان و واحد فن آور و 107 مرکز رشد و جامعه بزرگ اساتیدش و همچنین 11هزار کارگاه و آزمایشگاه، نیازمندی های احتمالی بسیج و کشور را برطرف کند.

200

خبرنگار و منتشر کننده: محمد جواد آخوندی

کد خبر: 737355

وب گردی

وب گردی