لزوم توسعه زیرساخت های دیجتالی در کشور

الله داد گفت: نوسازی و گسترش زیرساخت‌های دیجیتال می‌تواند در GDP ایران بیش از 15 درصد تاثیر داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، در همایش تفکر خلاق، سرمایه‌گذاری و توسعه معاون اقتصادی اتاق بازرگانی با اشاره به ظرفیت‌های کشورمان گفت: ایران جزو پنج کشور نخست دنیا در حوزه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که در این شاخه بالاتر از کره جنوبی و ژاپن قرار گرفته است.

مرتضی الله‌داد ادامه داد: فرهنگ کارآفرینی در ایران موقعیت مناسبی دارد و کارآفرینان ایرانی در این عرصه با حمایت‌های دولت یازدهم به توانایی‌های بسیار کارآمدی دست پیدا کرده‌اند.

وی ضمن برشمردن توانایی های ایرانیان خارج از کشور گفت: 90 درصد از مهاجرانی که در آمریکا زندگی می‌کنند از 51 کشور دنیا هستند و ایرانی‌ها به لحاظ کارآفرینی در رتبه چهارم قرار دارند که این نشان‌دهنده تفکرات مناسب اقتصادی ایرانیان است.

الله‌داد تاکید کرد: ایران در حوزه گردشگری و دسترسی به منابع فسیلی و معادن می‌تواند هاب منطقه باشد و با فرآوری و ارزش افزوده بالا صادرات خود را تقویت کند.

وی ادامه داد: نوسازی و گسترش زیرساخت‌های دیجیتال می‌تواند در GDP ایران بیش از 15 درصد تاثیر داشته باشد.

معاون اقتصادی اتاق بازرگانی با اشاره به گزارش مکنزی گفت: براساس این گزارش نفت و گاز یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اقتصادی ایران است و دولت یازدهم توانست از بهمن سال گذشته تا تیرماه امسال یک میلیون بشکه در روز تولید خود را افزایش دهد.

وی در پایان تصریح کرد: برای توسعه پایدار و رشد اقتصادی مناسب باید یک و نیم تا دو درصد GDP را در بحث تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: آرش محمدی

101/401

کد خبر: 737357

وب گردی

وب گردی