مشکلات کسب و کارهای دانش‌بنیان با تلاش دولت رفع می‌شود

 معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: دعواهای حقوقی بر سر کسب و کارهای آنلاین و سنتی در همه جای دنیا وجود دارد و با تدبیر و همکاری می توان این مشکلات را حل کرد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیان کرد: فضای کسب و کار ما را به سمت تعریف دانش بنیان سوق داد و چاره ای جز حمایت از کسب و کارهای نوین نداریم.
وی افزود: بسیاری از نیروهای انسانی ایرانی خارج از کشور تمایل دارند که به ایران برگردند و در این کسب و کارها مشغول به فعالیت شوند، بر این اساس باید شرایط برای این فعالیت ها فراهم شود.
به گفته ستاری، باید مشکلات فضای کسب و کار آنلاین در کشور رفع شود و خوشبختانه هماهنگی کاملی بین اعضای دولت و بخش خصوصی برای حل مشکلات کسب و کارهای این فضا وجود دارد.
وی تصریح کرد: کسب و کار دانش بنیان چیزی نیست جز کسب و کار جدید. روزهای اول آغاز این کسب و کارهای نوین در کشور به دلیل اینکه بازیگر چندانی در این حوزه نبود، حساسیتی نیز در این زمینه وجود نداشت؛ در حال حاضر بیش از ۸۰ نوع خدمت از سوی بخش دانش بنیان در حال ارائه است.
رییس بنیاد ملی نخبگان، مالیات، بیمه و خدمت سربازی را مهم ترین مشکل استارت آپ ها و کسب و کارهای نوین عنوان کرد و گفت: مشکلات پیش پای کسب و کارهای جدید موضوع جدیدی نیست و در دیگر کشورها نیز چنین مشکلاتی حتی بزرگ تر و جدی تر وجود دارد.
ستاری در ادامه بیان کرد: استارت آپ ها و کسب و کارهای الکترونیکی و نوین برای ماندگاری و پابرجایی باید محکم باشند و در مقابل مشکلات بایستند تا با تعامل بتوانند خود را ثابت کرده و جایگاه اصلی خود را کسب کنند.

شب گذشته دو تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شد که هدف از تفاهمنامه اول حمایت از شرکت های دانش بنیان و محصولات داخلی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود و در تفاهمنامه دوم دو طرف برای استقرار شرکت های دانش بنیان در منطقه اقتصادی پیام تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: آرش محمدی

101/401

کد خبر: 737362

وب گردی

وب گردی