آغاز مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بزرگ جهاد گران علم و فناوری/تجلیل از برگزیدگان کشوری

تا دقایقی دیگر مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بزرگ جهاد گران علم و فناوری با حضور سران لشکری و کشور در سالن همایش های سازمان صدا و سیما برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، تا دقایقی دیگر مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بزرگ جهاد گران علم و فناوری با حضور سران لشکری و کشور در سالن همایش های سازمان صدا و سیما برگزار می شود.

به گفته علی‌اصغر شهبازی، معاون پژوهشی بسیج علمی در روز اختتامیه برگزیدگان کشوری ده قشر دانشور برتر بسیج ازجمله بسیج دانش‌آموزی، دانشجویی، اساتید، عمران، صنعت، حقوقدانان، طلاب، جامعه پزشکی و فرهنگیان معرفی می‌شوند.

گفتنی است در دومین روز از چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری رونمایی از چهار طرح مخترعان بسیج علمی و یک طرح از مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس سازمان بسیج ، فرمانده سپاه پاسداران، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس سازمان بسیج علمی، وزیر علوم ، فرمانده سپاه‌های استانی و جمعی از مسئولان و مخترعان انجام شد.

در این رونمایی از دستگاه مدل آیرو اسپایک پلاسمایی، دستگاه سرعت و مشخصات سیار، دستگاه فرز CNC رومیزی جهت مدل‌سازی سریع انواع قطعات هنری و صنعتی، دستگاه‌های سیستم هشدار امنیتی با کاربرد پایش ارتعاشات مرزبانی هوشمند، پایش سایت‌های حساس، و قابلیت به‌کارگیری برای دستگاه‌های امنیتی بانک‌ها را دارا است.

یاتاقان هوایی باقابلیت استفاده در صنایع فضایی و صنایع دقیق یز دستگاهی است که از سوی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده و در این مراسم رونمایی شد.

دستگاه مدل آیرو اسپایک پلاسمایی توسط مخترعان بسیجی استان لرستان ساخته شده که برای بررسی و تحقیقات استفاده از فناوری پلاسما روی کاهش درگ ناشی از امواج ضربه‌ای در سرعت‌های مافوق صوت و ماوراء صوت در جلوی و سائل نقلیه است، از این مدل آیرو اسپایک پلاسمایی، استفاده می‌شود.

این دستگاه شامل یک اسپایک فیزیکی به‌عنوان کاتد، عایق الکتریکی و حرارتی، دماغه مخروطی ناقص به‌عنوان آند، بدنه سیلندری و آداپتور مخصوص اتصال به آلفا مکانیزم است. در این مدل سوراخ‌هایی برای اندازه‌گیری فشار استاتیکی، فشار کل و سیستم لیزر در نظر گرفته‌شده است. تولید پلاسما به مقدار موردنیاز در اعداد ماخ مختلف مافوق و ماوراء صوت از طریق منبع تغذیه دوبل مخصوص (ولتاژ بالا و وکانسپت ولتاژ پائین) انجام می‌پذیرد. از دستگاه‌های شادوگراف و دوربین‌های سرعت‌بالا برای ثبت مشاهدات تخلیه پلاسما و نحوه اضمحلال جبهه موج تشکیل‌شده در جلوی جسم استفاده خواهد شد.

کاربرد این دستگاه در کاهش نیروی درگ در سرعت‌های مافوق صوت و ماوراء صوت، افزایش سرعت و برد موشک‌ها و پرتابه‌ها،

اساس موشک‌های فوق‌سریع، طراحی فضاپیماها و ماهواره‌برها است و در صنایع موشکی کشور و سازمان‌های هوا و فضا و هواپیماسازی مورد استفاده قرار میگیرد.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737400

وب گردی

وب گردی