ماجرای سرقت‌های سریالی 3 زن حرفه‌ای از طلا فروشی‌ها

سه زن سارق حرفه‌ای که با ترفندهای حیله‌گرانه به ده‌ها طلافروشی در تهران و شهرهای مختلف به شیوه «کش‌روی» دستبرد زده بودند با ردیابی‌های پلیسی دستگیر شدند. پلیس آگاهی تهران از کسانی که طلا و جواهرات‌شان توسط این 3 زن به سرقت رفته درخواست کرد برای طرح و پیگیری شکایت به اداره هفدهم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، نخستین شکایت از دزدان، توسط مالک یک طلافروشی در منطقه تهرانپارس صورت گرفت.

وی با مراجعه به کلانتری 144 جوادیه گفت: «ساعتی قبل یک زن که 30 تا 35 ساله به نظر می‌رسید به بهانه خرید طلا وارد مغازه‌ام شد،اما پس از دیدن انواع جواهرات بیرون رفت که چند لحظه بعد متوجه شدم یک رشته دستبند طلا به ارزش 2 میلیون تومان را کش رفته است.

بدین‌ترتیب پس از تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به شیوه کش‌روی» به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای تحقیق در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان نیز در نخستین گام، با بهره‌گیری از تصاویر دوربین‌های مداربسته مغازه طلافروشی موفق به شناسایی یکی از زنان سابقه‌دار در زمینه کش‌روی به‌نام «سالومه»- 32 ساله- شدند که از سال 1388 بارها به اتهام کش‌روی و ارتکاب دیگر جرایم دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی تصویر «سالومه»، کارآگاهان به آخرین محل سکونت (مخفیگاه) وی در منطقه خاوران رفتند و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که این زن سال گذشته و پس از آزادی از زندان، خانه‌اش را جابه‌جا کرده است.

درحالی که هیچ‌گونه اطلاعی در خصوص مخفیگاه جدید این زن سابقه‌دار و حرفه‌ای وجود نداشت، کارآگاهان پلیس با اقدام‌های ویژه موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه سالومه در خیابان پرستار شدند و با اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش، روز13 آبان موفق به دستگیری‌اش شدند.

ادامه سرقت از طلافروشی‌ها

با وجود دستگیری «سالومه» و اعتراف صریح وی به چندین سرقت -به شیوه کش‌روی- از مغازه‌های طلافروشی سطح شهر تهران و شناسایی تعدادی از محل‌های سرقت در خانی‌آباد، شمیران‌نو، بازارچه شاپور، میدان خراسان و...، اما همچنان پرونده‌های مشابه دیگری با موضوع سرقت‌های کش‌روی توسط زنان سارق به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌رسید.اما این بار سرقت‌ها توسط دو سارق زن از طلافروشی‌های سطح شهر تهران، صورت گرفته بود.بنابراین کارآگاهان بار دیگر با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته طلافروشی موفق به شناسایی تصویر دو زن 40-35 ساله شدند که به صورت بسیار ماهرانه به طلافروشی‌ها دستبرد می‌زدند.

با بهره‌گیری از تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته طلافروشی‌ها و بانک اطلاعات مربوط به مجرمان سابقه‌دار پلیس، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر خواهر کوچک‌تر سالومه به‌نام «سحر»شدند. او نیز یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کش‌روی بود که همانند خواهرش (سالومه) سرقت می‌کرد. بررسی سوابق سحر نشان داد که او از 18 سال پیش تاکنون بارها به اتهام کش رفتن طلا و جواهرات از طلافروشی‌ها دستگیر و روانه زندان شده است.

با شناسایی «سحر» به‌عنوان سارق دیگر مغازه‌های طلافروشی شهر تهران و برای شناسایی تصویر همدست سحر که در سرقت‌ها او را همراهی می‌کرد، تحقیقات از سالومه در این خصوص انجام شد، اما او مدعی بی‌اطلاعی از جرایم ارتکابی خواهرش بود.با این حال کارآگاهان موفق به شناسایی همدست سحر شدند و «نگار»- 38 ساله- را نیز دستگیر کردند.

با دستگیری «سالومه»، «سحر» و «نگار»، شناسایی شاکی‌ها و مالباختگان و محل ارتکاب سرقت‌ها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و این سه زن به چندین فقره سرقت به شیوه «کش‌روی» از بانوان و طلافروشی‌ها اعتراف کردند.بدین‌ترتیب ده‌ها محل سرقت در خیابان‌های نبرد، میدان رهبر، شکوفه، خانی‌آباد، شمیران‌نو، امامزاده حسن، بازارچه شاپور، افسریه، میدان خراسان، مینی‌سیتی، اسلامشهر، فلاح، شهرری، دولت‌آباد، پاکدشت، ورامین، سلسبیل، امام‌حسین، رودکی و... شناسایی شد؛ در این میان تعدادی از محل‌های سرقت متعلق به تعدادی از صاحبان طلافروشی‌ها بود که متهمان به سرقت طلا از طلافروشی‌های آنها اعتراف کرده‌اند اما بسیاری از این طلافروشان تاکنون اقدام به طرح شکایت نکرده بودند!

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در ادامه تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی، هر سه زن به سرقت‌های مشابه در سایر شهرهای کشور همچون رامسر، اراک، قم و... بویژه شهرهای حاشیه تهران نیز اعتراف کرده‌اند.

با توجه به شناسایی ده‌ها محل سرقت در تهران، اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت در تمامی مناطق شهر تهران و همچنین سایر شهرهای کشور و به منظور شناسایی دیگر شاکی‌ها و مالباختگان احتمالی، درخواست انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از سوی دادیار شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شده است؛ به همین خاطر از تمامی شاکی‌ها و مالباختگان بویژه صاحبان طلافروشی‌هایی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی این سه متهم حرفه‌ای و طرح و پیگیری شکایت‌هایشان به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 737479

وب گردی

وب گردی