رهبری باغبان درخت عظیم علم و فناوری هستند/امروز عمل صالح تولید علم، فناوری و تبدیل آن به صنعت و ثروت برای پیشرفت و عدالت در جمهوری اسلامی ایران است

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری صبح امروز باحضور ولایتی، رییس هیات امن و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حسین قدیانی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری، سرلشگر فیروز آبادی، مرتضی طلایی، نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مخترعان در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، سرلشگر حسن فیروزآبادی در ابتدای این مراسم با اشاره به آیه شریفه «ان ‌الذین آمنوا و عملوا الصالحات» و تکرار زیاد این آیه در قرآن گفت: ‌عمل صالح در هر زمانه‌ای از سوی امام تعیین می‌شود. امروز عمل صالح تولید علم، فناوری و تبدیل آن به صنعت و ثروت برای پیشرفت و عدالت در جمهوری اسلامی ایران است.

او گفت: پس از آغاز جنگ تحمیلی حرکت برای عمل صالح، بسیجیان را به جبهه‌های جنگ برد. نتیجه این عمل صالح فتح خرمشهر با حضور هزاران بسیجی بود.

فیروزآبادی افزود: در همان زمان‌ها پیشنهاد شد که برای رزمندگان امتیازهایی برای تحصیل آن‌ها در دانشگاه‌ها به وجود بیاید. در این زمینه اختلافاتی وجود داشت تا اینکه کار به مجلس کشید و من در آنجا گفتم من به شما عرض می‌کنم اگر می‌خواهید به ضریب هوشی نگاه کنید، آن کسی که امام و جنگ را انتخاب کرده است دارای بالاترین ضریب هوشی است و این اشتباه محض است و خوشبختانه در نهایت این طرح تصویب شد.

فرمانده سابق ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت:‌ خدا را شکر می‌کنیم که خداوند متعال بعد از حضرت روح‌الله، ذخیره‌ای به نام امام خامنه‌ای عزیز برای ما گذاشت. رهبر عزیز از سال 78 بحث تولید علم را شروع و پشت سر هم تاکید در تاکید کردند که باید نهضت نرم‌افزاری و تولید علم اتفاق بیفتد و از همان روزها تاکید می‌کردند که استعمار در گذشته، علم را از ما گرفته است.

او در ادامه گفت: این نشاطی که امام خامنه ای در روح جوانان دمیدند، حرکتی علمی و نهضت فناوری را پیش آورد که این حرکت تا امروز ادامه داشته و در آینده هم به دست همین جوانان پیش می رود. باغبان این درخت عظیم علم و فناوری بی‌شک رهبری عزیز ما هستند و بسیار قدرتمندانه و دقیق با برنامه‌ریزی و متناسب با زمان ایده‌های علم و فناوری و تبدیل آن به صنعت را به دانشگاهیان ارائه کردند.

مشاور عالی رهبری با بیان این جمله که بسیجی عطر و رایحه امام را ادامه داد:‌ تعریف بسیج یعنی فراخوان امام از امت برای انجام امری لازم؛ بنابراین هر کس به فراخوان امام جواب دهد بسیجی است؛ اما برای عمل کردن به فراخوان امام باید عطر و رایحه‌ای از امام داشته باشیم. بسیجی عطر و رایحه امام را دارد یعنی تولید علم و فناوری با عقبه خون شهیدان و عطر و رایحه امام باعث شده است تا با سرعت و با عظمت به پیش برویم.

خبرنگار: پارسا فرخوی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200/201

کد خبر: 737570

وب گردی

وب گردی