پنج نمایشگاه بهاره در تهران آغاز بکار کرد/ عرضه مستقیم کالای شب عید با تخفیف 15 تا 20 درصدی

پنج نمایشگاه بهاره همزمان در مناطق ارم، حکیمیه، مصلی امام خمینی (ره)، خاوران و بوستان ولایت تهران آغاز بکار کرد. در این نمایشگاه ها کالای شب عید با تخفیف حداقل 15 تا 20 درصد عرضه می شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ در این نمایشگاه انواع کالاها از جمله شیرینی و شکلات، آجیل و خشکبار، پوشاک، لوازم آشپزخانه، شوینده و بهداشتی و کالای خرازی - که همه آنها تولید داخل است- عرضه می شود.
نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا تا تاریخ بیستم اسفندماه برپاست و علاقه مندان می توانند از ساعت 10 صبح تا 9 شب به این نمایشگاه ها مراجعه کنند.
«علی فاضلی» رئیس اتاق اصناف ایران در مراسم آغاز به کار نمایشگاه بهاره واقع در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی (ره)، به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه هیچ گونه مشکلی در تامین مایحتاج مردم وجود ندارد، اصناف برگزاری نمایشگاه بهاره را چندان به صلاح نمی داند، اما از آنجا که دولت تاکید دارد این نمایشگاه ها در کلانشهرها برگزار شود، اصناف نیز در کنار دولت قرار گرفت و برگزاری نمایشگاه های بهاره را در دستور کار قرار داد.
وی گفت: در این نمایشگاه ها برای تنظیم بازار شب عید کالاهای اساسی نظیر برنج، روغن، کره و شکر نیز عرضه می شود.
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: برگزاری نمایشگاه در زیر چادر در شان مردم ما نیست، اما فعلا به دلیل نداشتن مکانی مناسب، مجبوریم نمایشگاه ها را زیر چادر برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه بطور همزمان 20 نمایشگاه بهاره در استان تهران آغاز بکار کرده است، گفت: فقط پنج نمایشگاه قانونی است و هیچ گونه نظارت و کنترلی در 15 نمایشگاه بدون مجوز وجود ندارد. با اینکه شورای تامین مخالفت خود را با این 15 نمایشگاه اعلام کرده است، شاهد برگزاری و عرضه کالا در این نمایشگاه ها هستیم.
رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به این پرسش که با توجه به صدور نامه فرماندار تهران به نیروی انتظامی مبنی بر غیر قانونی بودن این نمایشگاه ها چرا ممانعتی صورت نمی گیرد؟ گفت: برخی از این نمایشگاه ها در اماکنی برگزار شده است که تحت نظر نیروهای نظامی یا شهرداری است و نیروی انتظامی اجازه ورود به آن بخش را ندارد.
وی پیش از این گفته بود: در این ارتباط، از وزیر کشور درخواست کرده ایم برای برگزاری نمایشگاه های فصلی، کارگروهی تشکیل و به همه شهرداران ابلاغ شود که هیچ نمایشگاهی در شهرها بدون مجوز اتاق اصناف ایران اجازه برپایی نداشته باشد.
به گفته رئیس اتاق اصناف ایران، بخشی از بنگاه های تولیدی موافق برگزاری چنین نمایشگاه هایی هستند زیرا با عرضه مستقیم کالا در پایان سال، نقدینگی مورد نیاز خود را تامین می کنند.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402/601

کد خبر: 737585

وب گردی

وب گردی