توسعه کیفی رشته های علوم انسانی و گسترش برنامه های اقتصاد دانش بنیان

در حاشیه برگزاری دومین همایش بین المللی آسیایی – آفریقایی مایکو باکتریولوژی که در اصفهان برگزار شد ، رئیس هیأت امناء و هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر محمد امیری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و تعدادی از مسئولان دانشگاه های استان اصفهان جلسه ای تشکیل داده شد و در این نشست دکتر مسعود کثیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر با دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی توجه به کیفیت آموزش در رشته های علوم انسانی را ضروری دانست و افزود : دانشگاه های آزاد اسلامی جایگاه مهم و اثربخش علوم انسانی را تقویت و در راستای ارتقاء برنامه ها ، افزایش سطح کیفی و جایگاه علمی کشور گام های اساسی بردارد .

رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه ها باید در تقویت رشته های علوم پایه نقش مؤثری ایفاد کنند و ضمن ارتقاء کیفیت رشته های تحصیلی بر اساس سند چشم انداز 20 ساله کشور در علم و تکنولوژی و در راستای رفع نیاز جامعه تلاش کنند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در جهت رشد اقتصاد دانش بنیان ، رشد فناوری های نوین و پیشرفت کشور ایفای نقش کند .

در این دیدار دکتر مسعود کثیری رئیس دانشگاه با بیان اینکه دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر بیش از ربع قرن قدمت دارد و رشته های تحصیلی آن تا مقطع دکتری تخصصی و اساتید مجرب به قطب علمی در استان اصفهان تبدیل شده است تأکید کرد : پس از سه دهه فعالیت اکنون دانشگاه آزاد اسلامی از آموزش محوری به سمت پژوهش محوری در حرکت است و ارتقاء سطح کیفی و کاربردی کردن علم و تولید ثروت از اولویت های مهم در دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می آید .

رئیس دانشگاه افزود : سهم قابل توجهی در تولید علم و تربیت متقاضیان تحصیل آموزش عالی کشور در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است و این بنای آباد به تجلی خلق باور دینی و انقلابی تبدیل شده است . اکنون توسعه شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری و مرکز رشد بیش از پیش در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه بدلیل وجود رشته های روان شناسی ، مشاوره و مددکاری ، تأسیس مرکز اعتیاد پژوهی و کلینیک ترک اعتیاد با حضور و مشارکت بخش های مختلف اجرایی در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است که بزودی شاهد آثار و برکات آن خواهیم بود .

وی از برگزاری همایش بین المللی علامه میرداماد خبر داد و تصریح کرد : این همایش برای پاسداشت از مقام علم و عالم و نکوداشت عالمان دینی است که به همت دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر با حضور اندیشمندان ، فضلا و شخصیت های برجسته دینی برگزار می گردد و این رخداد بزرگ مورد تأیید و حمایت مسئولان و بزرگان نظام قرار گرفته است.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737620

وب گردی

وب گردی