بررسی تأثیر ریزگردها روی شبکه‌های برق در دانشگاه شهید چمران

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه پدیده ریزگرد در 2 سال اخیر ماهیت متغیری داشته است و اگر به این مسأله به‌طور جدی نپردازیم، ممکن است الگوهای آن تغییر کند، یکی از محورهای تفاهم‌نامه اخیر این دانشگاه با پژوهشگاه نیرو را ریزگردها و تأثیر آن روی شبکه‌های برق عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ابراهیم حاجی‌دولو در نشست "علل خاموشی‌های گسترده اخیر خوزستان" که امروز، 11 اسفندماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایفی که در کنار وظایف آموزشی به دانشگاه‌ها سپرده شده، پاسخگویی به نیازها و مشکلات ملی است و برگزاری نشست‌ها و سمینارها یکی از شاخص‌های سنجش اعتماد بین این نیازهای تحقیقاتی و مشکلات صنعت و دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به مشکلات اخیر خوزستان، گفت: بعد از گذشت دوره حاد این مشکلات، تصمیم گرفته شد که این نشست برگزار و فضایی ایجاد شود که مشکلات و تجربیاتی که طی این اتفاقات حاصل شد، مورد بحث قرار گیرد تا هسته تحقیقاتی برای اینکه دانشگاه در این زمینه‌ها کارهای پژوهشی انجام دهد و توان علمی و پژوهشی خود را به این سمت معطوف کند، به‌وجود آید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: گردوخاک حدود 10 سال است که در استان بروز پیدا کرده و در 2 سال اخیر ماهیت متغیری داشته است؛ اکنون بر همه ما واضح و مبرهن است که اگر به این مسأله به‌طور جدی نپردازیم، ممکن است الگوهای آن تغییر کند. بنابراین نیاز است که مسائل آن مورد بررسی قرار گیرد.

حاجی‌دولو ادامه داد: در آینده هم چنین برنامه‌هایی منجر به حرکت دانشجویان به سمت این موضوعات می‌شود تا از توان عظیم تحقیقاتی دانشگاه استفاده شود. طبق تفاهم‌نامه‌ای که هفته گذشته با پژوهشگاه نیرو، منعقد کردیم، توافق شد که یکی از محورهای تحقیقاتی، ریزگردها و تأثیر آن روی شبکه‌های برق است؛ ایجاد مرکز تحقیقات برق برای هدایت و برنامه‌ریزی درازمدت برای شبکه برق نیز در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 737627

وب گردی

وب گردی