تصمیم اکثریت پزشکان اروپایی برای ترک انگلیس

یک مطالعه آماری نشان می‌دهد که اکثریت پزشکان اروپایی مشغول به کار در انگلیس در نظر دارند به دلیل خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برکسیت) آن را ترک کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، شورای پزشکی عمومی (GMC) بر اساس مطالعه انجام شده اعلام کرد: در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا طی دو سال آینده هزاران پزشک این کشور را ترک می‌کنند و این وضعیت سیستم سلامت ملی انگلیس را با بحران نیرو روبرو می‌سازد.

در بررسی انجام شده روی ۲۱۱۵ پزشک از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) که متشکل از کشورهای اتحادیه اروپا و نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین است مشخص شد ۱۱۷۱ نفر از آنان معادل ۵۵۵ درصد به ترک انگلیس فکر می‌کنند.

پزشکانی با ملیت کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر از پزشکان سیستم سلامت ملی انگلیس را تشکیل می‌دهند در صورتیکه نیمی از آنان انگلیس را ترک کنند می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر خدمات سلامت در این کشور بگذارند چرا که در برخی مناطق کمبود شدید نیروی انسانی وجود دارد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، از میان ۱۱۷۱ پزشکی که قصد ترک انگلیس را دارند ۵۹۵ نفر (۴۵ درصد) آنان طی مدت دو سال آینده تصمیم خود را اجرایی کرده و ۳۱۲ نفر (۲۴ درصد) طی مدت سه تا پنج سال از انگلیس خارج می‌شوند.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 737632

وب گردی

وب گردی