واکنش روسیه و ژاپن به اظهارات ترامپ در کنگره

سخنرانی دونالد ترامپ در کنگره آمریکا واکنش مقامات روسیه و ژاپن را به همراه داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آسوشیتدپرس، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد از آنجا که رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کنگره حتی یک بار هم به روسیه اشاره نکرد کرملین احساس نمی کند از قلم افتاده باشد.

دمیتری پسکوف روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درگیر مسائل مربوط به این کشور باشد طبیعی است همچنانکه رئیس جمهور روسیه درگیر مسائل مربوط به این کشور است.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره اشاره ترامپ به اینکه آمریکا به دنبال دوستان جدید است افزود منافع آمریکا و روسیه با یکدیگر همپوشانی دارد اگرچه دیدگاه های دو کشور در برخی زمینه‌ها کاملا متفاوت است.

وی به مبارزه با تروریسم به عنوان یکی از زمینه‌های احتمالی همکاری دو کشور اشاره کرد که روسای جمهور آمریکا و روسیه در تماسی تلفنی در ماه نوامبر درباره آن گفتگو کردند.

پوتین ماه نوامبر در تماسی تلفنی پیروزی ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به وی تبریک گفت.

وی افزود مسکو شکیبایی پیشه خواهد کرد و منتظر خواهد ماند تا ببیند ترامپ چه گام هایی را پیش از هرگونه نتیجه گیری درباره چگونگی همکاری مسکو و واشنگتن برخواهد داشت.

ژاپن نیز از پیشنهاد ترامپ درباره افزایش بودجه دفاعی این کشور استقبال کرد.

یوشیهیده سوگا، سخنگوی کابینه ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد ژاپن باید ببیند رقم واقعی این بودجه چیست اما انتظار دارد این بودجه ائتلاف آمریکا و ژاپن را تقویت و به ثابت جهان کمک کند.

مقامات ژاپن ابتدا نگران بودند تعهد آمریکا نسبت به ائتلاف دو کشور در دوره ریاست جمهوری ترامپ متزلزل شود اما اظهارات اخیر ترامپ و دیگر مقامات دولت آمریکا به آنها اطمینان خاطر داده است که اینگونه نخواهد بود.

با توجه به تهدیدهای هسته ای و موشکی کره شمالی و افزایش فعالیت های نظامی چین در آبهای اقیانوس آرام، آنها ائتلاف دو کشور را حائز اهمیت می دانند.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 737636

وب گردی

وب گردی