نمایشگاه عکس " سوگواره اربعینیان " در موزه هنرهای معاصر فلسطین، جلوه هایی از عشق، آئین و زندگی، در مجاورت بزرگترین همایش مذهبی و معنوی جهان معاصر را- پس از مناسک حج- به روایت تصویر به نمایش گذاشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، این نمایشگاه گروهی عکس که عصر سه شنبه دهم اسفند با حضور علاقمندان در موزه هنرهای معاصر فلسطین گشایش یافت با همکاری این موزه، موسسه فرهنگی هنری صبا، فرهنگستان هنر و بیمه دانا بعنوان حامی این پروژه هنری، برگزیده ای از تصاویر عکاسان جوان ایرانی را از جلوه های عشق و ارادت راهپیمایان اربعین به ساحت سرور شهیدان عالم به معرض نمایش گذاشته است.

به گفته میرزایی مدیر روابط عمومی بیمه دانا از میان 300 اثر ارسال شده طی فراخوان این مرکز از تمامی شهرستانهای ایران، 55 اثر از 40 هنرمند توسط هیات داوران متشکل از عکاسان حرفه ای کشور انتخاب و در این نمایشگاه ارائه شده و از آن میان نیز 12 اثر بعنوان برگزیده نهایی معرفی خواهد شد.

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، تجلی بخشیدن به هویت معنوی و روح همدلی راهپیمایان و عاشقان حسینی و نمایش جلوه های زندگی و همزیستی در بستر عظیم ترین مناسک مذهبی سرتاسر منطقه و جهان- پس از مناسک حج- از جمله مهمترین محورهای این پروژه تصویری عنوان شده است که به گفته میرزایی: با تاسیس دبیرخانه ای دائمی و با برنامه ریزی و اطلاع رسانی وسیعتر از سال آینده در شکلی منسجم تر و حرفه ای تر برگزار خواهد شد.

سوگواره اربعینیان همزمان با ایام سوگ و ارادت به جایگاه قدسی مظلومترین بانوی عالم، مادر آب و روشنی و مهر با ارائه روایتی تصویری از پیاده روی میلیونی عاشقان از همه سرزمینها به سوی قله عشق و عرفان حسینی(ع) تا20 اسفند ماه میزبان تمامی علاقمندان خواهد بود.

دریافت و منتشرکننده: سلیمی

500

کد خبر: 737656

وب گردی

وب گردی