منزلت زن ایرانی، امروز با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست/ منزلت اجتماعی زنان ایرای مرهون  خون شهدا، رهبری امام(ره) و مقام معظم رهبری

دکتر فیروزنیا گفت: مقام و منزلت زن ایرانی امروزه قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست و این منزلت اجتماعی زنان ایرانی به برکت خون شهدا و رهبری امام(ره) و مقام معظم رهبری بدست آمده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی فیروزنیا رئیس واحد بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی صبح امروز در همایش منطقه ای "زن، آموزش و توسعه اجتماعی" ضمن تسلیت شهادت فاطمه زهرا(س) با اشاره به الگوپذیری جوانان از سیره عملی بانوی دو عالم گفت: امیدواریم برگزاری چنین همایش هایی بتواند با استفاده از سیره عملی و زندگی گهربار آن حضرت الگوی عینی و عملی به دختران نسل امروزی و بانوان ما ارائه دهد و همه ما با تاسی از آن حضرت در مسیر درست و الهی گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: مقام و منزلت زن ایرانی در حال حاضر قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و سایر کشورهای همسایه و خاورمیانه نیست که این منزلت اجتماعی امروزه زنان ایران به برکت خون شهدا و رهبری امام(ره) و مقام معظم رهبری بدست آمده است.

فیروزنیا افزود: امروزه حضور پررنگ زنان در عرصه های مختلف از جمله مدیریت، کارآفرینی، تولید ثروت، تعلیم و تربیت، پزشکی، دانشگاهی، وزارت و.... ناشی از تحول عظیمی است که در بخش آموزش و به ویژه آموزش عالی ایجاد شده که دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین نقش را در این مهم ایفاء کرده است.

رییس واحد بجنورد ضمن گرامیداشت یاد و نام آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1361 با حمایت های آیت الله هاشمی رفسنجانی و هدیه یک میلیون تومانی حضرت امام تاسیس شد و به برکت حمایت های مادی و معنوی این دو بزرگوار با گذشت بیش از سه دهه می توان گفت دانشگاه آزاد اسلامی شجره ای است که در جای جای کشور سایه افکنده و با ایجاد شرایط بومی گزینی دختران و زنان کشور می توانند به راحتی به مدارج علمی بالا در محل سکونت خود دست یابند.

همایش منطقه ای "زن، آموزش و توسعه اجتماعی" صبح امروز در سالن فرهیختگان واحد بجنورد با حضور مسئولین،اساتید، دانشجویان و پژوهشگران استانی برگزار شد.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737707

وب گردی

وب گردی