70درصد طرح های دانش بنیان دانشگاه آزاد تجاری سازی شده است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از تجاری شدن 70 درصد طرح های دانش بنیان این دانشگاه خبر داد و تاکید کرد، اقتصاد دانش بنیان پیش ران اقتصاد مقاومتی است.

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره عملکرد علمی بسیج و همکاری آن با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیج علمی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در چهارمین نمایشگاه جهادگران علمی و فناوری در محل نمایشگاه های دائمی این دانشگاه، دستاوردهای نوین علمی خود را ارائه کردند.
او ادامه داد: تفاهم نامه ای بین دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت بسیج نیز در این نمایشگاه امشا شد که امیدواریم منشا پیشرفت علم و فناوری در کشور باشد و این دو نهاد مردمی، زیرا هم بسیج هم دانشگاه دو سازمان مردم نهاد هستند، بتوانند در کنار هم و با همکاری تنگاتنگ و با استفاده از ظرفیت های هم برای توسعه علم و فناوری در کشور مفید واقع شوند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این گونه همکاری ها گام بزرگی در راستای هم افزایی برای پیاده کردن اقتصاد مقاومتی است. زیرا رهبر معظم انقلاب نیز به اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.
واشقانی فراهانی به اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اقتصاد دانش بنیان پیش ران اقتصاد مقاومتی است و با این گونه همکاری ها می توان در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان گام برداشت.
او درباره تجاری سازی کردن محصولات دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از 70درصد طرح های دانش بنیان دانشگاه آزاد تجاری سازی شدند و 30 درصد باقی مانده نیز آماده تجاری شدن است.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 737732

وب گردی

وب گردی