ربات آتشنشان دانشگاه آزاد قزوین سال آینده رونمایی می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از رونمایی ربات اتشنشان این دانشگاه در تیر سال آینده خبر داد.

دکتر مرتضی موسی خانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دستاوردهای علمی نمایشگاه جهادگران علم و فناوری که در دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: دستاوردهایی که در این نمایشگاه توسط بسیج و دانشگاه ارائه شد بسیار خوب بود و برخی از آنها می توانند در عرصه جهانی به عنوان اختراع معرفی شوند. برخی دیگر از محصولات نیز در حوزه خلاقیت و نوآوری در قالب پرتوتایپ ارائه شده بود که امکان تولید انبوه و تجاری سازی شدن آنها وجود دارد.

او ادامه داد: این محصولات با مورد توجه قرار گرفتن توسط مسئولان ظرفیت تولید انبوه را دارند. خوشبختانه دستاوردهای این نمایشگاه در حوزه های مختلف از جمله صنایع دفاعی، کشاورزی، خودرویی و لوازم خانگی بود که همگی قابلیت سرمایه گذاری و تجاری شدن را دارند.

موسی خانی افزود: این نمایشگاه می تواند گامی در جهت آرمان های امام راحل و شهدا برای مستقل شدن کشور و نظام جمهوری اسلامی باشد. امیدواریم بتوانیم در راستای شعار اقتصاد بدون نفت نیز گام برداریم و در واقع با تولیدات و صادرات این محصولات بتوانیم مستقل باشیم و وابستگی به اقتصاد نفتی را کم کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را اقتصاد مقاومتی نام گذاری کردند خوشبختانه اقدامات خوبی درباره این موضوع انجام شده است اما با ظرفیت های موجود و حمایت های دولت همچنان این اقدامات کم است و برای سال آینده باید تلاش بیشتری بکنیم.

او درباره دستاوردهای واحد قزوین در نمایشگاه جهادگران علم و فناوری گفت: واحد قزوین ربات پرنده جابه جایی کالا و ربات امدادگر را در این نمایشگاه ارائه کرده همچنین از 8 ماه پیش با تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طراحی ربات آتشنشان در واحد قزوین آغاز شده است و امیدواریم تا ماه تیر سال آینده این ربات را به بازار ارائه کنیم تا شاهد حادثه های تلخی مانند پلاسکو نباشیم. از طرفی نرم افزارهای کاربردی برای سازمان هایی مانند نقشه برداری نیز توسط این واحد ارائه شده است.

موسی خانی افزود: خودرو الکتریکی این واحد چند روز پیش توسط رئیس جمهوری رونمایی شد که امیدواریم هرچه زودتر به تولید انبوه برسد.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

204

کد خبر: 737734

وب گردی

وب گردی