دستاوردهای علمی با حمایت مسئولان تجاری می شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران لازمه تجاری شدن دستاوردهای علمی را فرهنگ سازی و حمایت مسئولان دانست.

دکتر احمد شمس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری نمایشگاه جهادگران علم و فناوری گفت: این نمایشگاه جای دو شگفتی داشت، اول اینکه حرکت به سمت تولید علم بسیجی و جهت دار شده و امروز شاهد نهضتی صنعت گرانه در کشور هستیم. دوم اینکه مشارکت و تعامل میان مبتکران و دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمده که این دانشگاه را قرارگاه این موضوع ساخته است.

او ادامه داد: خوشبختانه ابداعات خوبی صورت گرفته اگرچه بسیاری از دستاوردها به تولید انبوه نرسیده و تجاری سازی نشده اما در نوع خودش می تواند یک طلیعه برای بی نیاز شدن به محصولات خارجی باشد و باعث به روز شدن صنعت کشور شود.

شمس به فرهنگ سازی برای استفاده از تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: برای استفاده از تولیدات داخلی باید فرهنگ سازی شود ولو اینکه با مشابه خارجی از نظر کیفی متفاوت باشد باید این فرهنگ در میان مردم گسترش پیدا کند. همچنین نگاه مسئولان باید به صنعت و صادرات تغییر کند و از محصولات داخلی حمایت بیشتری شود تا این گونه نمایشگاه ها از بعد تشریفاتی خارج شود. مسئولان باید عرصه را برای جوانان باز کنند تا محصولات داخلی مورد استقبال قرار گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران لازمه تجاری شدن دستاوردهای علمی را فرهنگ سازی و حمایت مسئولان دانست و گفت: باید گامی فراتر از نمایشگاه برداشته و این گونه فعالیت ها به عرصه عمل وارد شود.

او درباره دستاوردهای استان تهران در نمایشگاه جهادگران علم و فناوری گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران محصولاتی در حوزه صنعت خودرو،صنعت هوایی و و کشاورزی، گیاه پزشکی و زیست محیطی محصولاتی ارائه کرده است.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 737735

وب گردی

وب گردی