معاون وزیر جهادکشاورزی:  برنامه هایی بیش از 5 برابر برنامه توسعه پنجم را در دستور کار داریم

معاون وزیر جهادکشاورزی با توجه به اولویت برنامه محیط زیست در برنامه پنجساله ششم توسعه کشور گفت: برنامه هایی بیش از 5 برابر برنامه پنجساله توسعه پنجم را در دستور کار داریم که امید است به وظیفه سنگین و اقدام های زیربنایی خود عمل کنیم.

به گزارش ایسکانیوز؛ «خداکرم جلالی» امروز در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران افزود: سرزمین ایران از 13 اقلیم شناخته شده است و از این تعداد 11 اقلیم به استثنای اقلیم های خشک یا استوایی ، از نظر تنوع زیستی به ویژه گونه های گیاهی با 8 هزار گونه اعم از گیاه و درخت و بیش از 2 هزار و 300 گونه گیاهان دارویی و 1700 گونه منحصر بفرد، جزو پنج کشور اول جهان است.
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: از طرفی با میانگین بارندگی حدود 230 میلیمتر (یک سوم میانگین جهانی) و تبخیر بالای 2400 میلیمتر (بیش از سه برابر میانگین جهانی) و قرار گرفتن در کمربند خشک و نیمه خشک جهان با سرانه حدود 2 هزار مترمربع جنگل، سرانه 1.1 دهم مرتع و 4 هزار و 300 مترمربع بیابان (بیش از دو برابر میانگین جهانی) و 100 میلیون هکتار تحت تاثیر پدیده بیابان زایی و وضعیت شکننده ای قرار گرفته است.
جلالی با بیان اینکه پدیده بیابان زایی با توجه به استمرار خشکسالی ها روند صعودی پیدا کرده است، افزود: باید با جامع نگری در مدیریت سرزمین و عزم ملی برای مقابله با این پدیده اقدام کرد.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:نقاشی

402

کد خبر: 737941

وب گردی

وب گردی