بررسی رشته روانشناسی بالینی هنوز در دستور کار شورا نیست

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بررسی رشته روانشناسی بالینی و اینکه باید در کدام دو وزارتخانه (علوم ،بهداشت) قرار گیرد ، هنوز در دستور کار شورا قرار نگرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد رضا مخبر دزفولی درباره آخرین وضعیت رشته روانشناسی بالینی گفت: هنوز در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار نگرفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید بحث ها و کارشناسی ها توسط دو وزارت خانه علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام گیرد و سپس مسیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را طی کند.

پیش از این اعلام شده بود که مسئولیت برخی رشته های مشترک میان دو وزارتخانه علوم و بهداشت، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار می شود.

حدود ۲۴ رشته مشترک میان وزارت علوم و وزارت بهداشت وجود دارد که مسئولیت آنها محل اختلاف بود یکی از مهمترین این رشته ها روانشناسی بالینی است.

برهمین اساس وزیر بهداشت پیشنهاد داد که انجام تمام امور مربوط به آموزش گرایش های مرتبط با سلامت رشته مقاطع تحصیلی مختلف به صورت متمرکز در وزارت بهداشت صورت گیرد که رئیس جمهور آن را تایید و ابلاغ کرد اما این اقدام مخالفت وزارت علوم را در پی داشت.

برهمین اساس مقرر شد این مسئله در کمیته ای حل و فصل شده و نظر نهایی را شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مورد ارایه دهد. سپس هر دو وزارتخانه کمیته ای مشترک تشکیل دادند که رشته های مذکور در این کمیته تعیین تکلیف خواهد شد.

منبع: مهر

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 738029

وب گردی

وب گردی