انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی رسما کلید خورد

هیاتی رسمی از کنگره آمریکا دیروز (جمعه) به منظور بحث و بررسی مساله انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، وارد فلسطین اشغالی شد.

به گزارش ایسکانیوز، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی، این هیات به نمایندگی از کمیته فرعی امنیت ملی وابسته به مجلس نمایندگان آمریکا به فلسطین اشغالی سفر کرده تا در این سفر 24 ساعته موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را به دقت بررسی کند.
بنا بر اعلام شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی، این هیات موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را از جنبه های عملی و سیاسی بررسی خواهد کرد.
شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «رون دا سانتوس» رئیس کمیته فرعی امنیت ملی وابسته به مجلس نمایندگان آمریکا و «دینس روس» عضو کنگره آمریکا ریاست این هیات را بر عهده دارند.
این هیات قرار است با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و شمار دیگری از مسئولان این رژیم در شهر قدس دیدار کرده و از برخی مراکز و اماکن نیز در این شهر بازدید کند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا در جریان تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، سفارت این کشور را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد.
این موضع ترامپ بر خلاف موضع روسای جمهوری پیشین آمریکا است که مساله انتقال سفارت را به بعد از حل منازعه فلسطینی - صهیونیستی موکول می کردند.
همچنین «نیکی هایلی» نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل اخیرا در سخنانی در کمیته امور خارجه مجلس سنای این کشور اعلام کرد که مساله انتقال سفارت به قدس نه فقط خواسته اسرائیل است بلکه کنگره آمریکا نیز از آن حمایت می کند.
به گزارش ایرنا مجلس سنای آمریکا در سال 1995 قدس را به عنوان پایتخت 'اسرائیل' (رژیم صهیونیستی) اعلام کرد و مدعی شد که این شهر نباید تقسیم شود، اما دولت های آمریکا تا به امروز چه دولت های دمکرات و چه جمهوریخواه در برابر تلاش های رژیم صهیونیستی و تصمیم مجلس سنا مقاومت کرده و موضوع انتقال سفارت را به بعد از حل نهایی نزاع در فلسطین موکول کرده بودند ولی اکنون باید دید که دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا وعده انتقال سفارت به قدس را عملی خواهد کرد یا نه.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 738031

وب گردی

وب گردی