دلخوش مطرح کرد:  لزوم تامین اعتبارات بخش اورژانس و مراکز فوریت های اجتماعی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یکی از بندهای مهم تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۵ را از طریق هدفمندی یارانه ها کمک به بخش اورژانس و فوریت های اجتماعی برای پیشگیری از آسیب ها در این حوزه عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (شنبه، 14 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی،در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 96 در موافقت با تبصره 14 ماده واحده این لایحه با بیان اینکه در ارتباط با هدفمندی یارانه ها مجالس هفتم و هشتم با کمک دولت تلاش کرده وکمیسیون ویژه ای را از طریق مجلس برای این منظور تشکیل داد افزود:مجلس شورای اسلامی به خوبی وظایف خود را در قبال تصویب هدفمندی یارانه ها انجام داد و 16 ماده آن را به عنوان طرح هدفمندی یارانه ها تصویب و تبدیل به قانون کرد.

نماینده مردم صومعه سرا درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:در مواد مختلف قانون هدفمندی یارانه ها کاملاً جایگاه پرداخت یارانه ها را به عموم مردم و همچنین اقشار آسیب پذیر جامعه از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشخص کردیم.

وی تصریح کرد:دراین مدت سناریوهای مختلفی مطرح بود که مجلس 50 درصد یارانه ها را به خانوارها اختصاص داد و در ماده 10 این قانون نیز پیش بینی شد که دولت آیین نامه ای بنویسد و افراد غیرنیازمند را از افراد نیازمند به دریافت یارانه نقدی مشخص کند که به دلیل به وجودآمدن مشکلاتی در روند اجرا دولت این مصوبه مجلس را به درستی محقق نکرد.

دلخوش اباتری بابیان اینکه در ارتباط با آسیب های اجتماعی و اورژانس و مشکلاتی که درکشور وجود دارد؛مجلس به خوبی دسته بندی کرده و اعتبارات لازم را در این تبصره به این بخش اختصاص داده است.

عضوهیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد:افزایش تعداد و تنوع آسیب های اجتماعی درکشور و ناکافی بودن بعضی از مراکز امدادی و حمایتی و اورژانسی و اجتماعی در 140 شهرستان کشور می طلبد که برنامه ریزی دقیقی برای رفع مشکلات این بخش کنیم.

گفتنی است؛"محمدمهدی مفتح"سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 96 با اعلام موافقت کمیسیون با تبصره 14 لایحه بودجه تصریح کرد:منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها دراین بند به صورت شفاف بیان شده است و از نمایندگان می خواهیم به این تبصره رأی داده تا تکلیف هدفمندی یارانه ها در سال آینده مشخص شود.

300/302

کد خبر: 738068

وب گردی

وب گردی