تهران – ایسکانیوز: دانشگاه آزاد اسلامی اعلام آمادگی کرد که دانشجویان ایرانی اخراج شده از دانشگاه های نروژ را پذیرش کند.



معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد علت اخراج دانشجویان ایرانی از دانشگاه های نروژ را مسایل سیاسی عنوان کرد و افزود: طبق هماهنگی های به عمل آمده با دکتر حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر شده است که این دانشجویان در صورت تمایل در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه تحصیل دهند.
مجتبی علوی فاضل اضافه کرد: دانشجویان می توانند درخواست خود را به دانشگاه آزاد ارایه کنند تا در کمیته تبدیل تحصیل دانشجویان خارج به داخل بررسی شود.
دانشجویان ایرانی که خارج از کشور تحصیل می کنند به بهانه تحریم و فعالیتهای هسته ای از کشور نروژ اخراج می شوند.
گفته می شود اخیرا نامه‌ای برای 13 دانشجوی ایرانی که در دانشگاه‌های نروژ تحصیل می‌کردند، نوشته شده که در آن آمده است: «ما نمی‌توانیم به شما ویزا دهیم چون فکر می‌کنیم می‌خواهید اطلاعات حساسی که از آْن در ساخت سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی استفاده می‌شود را به ایران انتقال دهید».
این در حالی است که هیچ کدام از این دانشجویان در رشته های حساس و مرتبط با انرژی هسته ای و رشته های مرتبط تحصیل نمی کردند.
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص مشکلات دریافت روادید و اقامت برخی از دانشجویان ایرانی در نروژ با اشاره به پیگیری های وزارت امور خارجه گفت: موضوع از طریق مجاری دیپلماتیک و کنسولی دنبال خواهد شد.

کد خبر: 73807

وب گردی

وب گردی