اتمام عملیات اولیه آب بندی  تونل توحید تا پایان سال/تست نهایی ابتدای سال ۹۶ انجام می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تونل توحید ایمنی و استحکام لازم را دارد، گفت: ساخت این تونل در پایتخت تجربه‌ای کاملا موفق بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این مطلب و با اشاره به علت نشت آب در تونل توحید اظهار داشت: در زمان احداث تونل، پیمانکار پروژه که طراح آن نیز بوده، تشخیص داده است که نیاز به آب بندی کامل تونل و به ویژه سقف آن نیست.

جاوید تصریح کرد: به دلیل اینکه مسیر تونل شمال به جنوب بوده نه شرق به غرب پیمانکار تشخیص داده که نیاز به آب بندی کامل سقف تونل و بدنه‌ها وجود ندارد، به همین دلیل آب بندی کامل صورت نگرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تونل توحید سازه‌ای افتخارآمیز در شهر تهران است، ادامه داد: نشت آب در تونل به معنای مشکل فنی لاینحل و یا اینکه تونل در حال ریزش است، نیست.

جاوید با بیان اینکه در راستای حل مشکل نشت آب در تونل توحید نیز طرحی را با اساتید دانشگاه تهران در دست اجرا داریم، گفت: در این طرح روشی را برای تزریق مواد آب بندی از داخل به تونل در نظرگرفته ایم که قطعا این مشکل را حل خواهد کرد.

وی افزود: هم اکنون این طرح مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و تا پایان سال عملیات اولیه آن به پایان می‌رسد. تست نهایی طرح نیز در ابتدای سال آینده انجام خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پایان تاکید کرد: هم اکنون تونل‌های رسالت، امیر کبیر، شهدای غزه، نیایش و آرش اسفندیار که یا درحال بهره برداری هستند و یا به بهره برداری رسیده اند، به طور کامل آب بندی شده اند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 738072

وب گردی

وب گردی