امنیت زیستی در نظریه های جدید سیاسی جزو لاینفک امنیت ملی و بین المللی است

کشوری که امنیت زیستی و محیط زیست سالم و پایداری نداشته باشد، نمی تواند به امنیت پایدار دست یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا ، رییس کمیسیون کشاورزی در مراسم نمادین کاشت نهال در مجموعه هوتو بهشهر با اشاره به تغییرات اقلیمی دنیا گفت: امروزه ریزگردها بسیاری از کشورها را دچار تهدیدات جدی کرد و با افزایش دما و کاهش بارندگی،طبیعت و محیط زیست دچار نوسان و تلاطم شد.

علی محمد شاعری با بیان اینکه امنیت زیستی در نظریه های جدید سیاسی جزو لاینفک امنیت ملی و بین المللی است، اضافه کرد: کشوری که امنیت زیستی و محیط زیست سالم و پایداری نداشته باشد، نمی تواند به امنیت پایدار دست یابد.

وی ادامه داد: جنگ آینده،جنگ طبیعت علیه انسان ها است؛ طبیعت جان و احساس دارد و انتقامش را از تجاوزگران عرصه طبیعت می گیرد.

نماینده مردم شرق مازندران آب و محیط زیست را دو بحران اصلی ایران دانست و گفت: شوک اقلیمی در ایران، عربستان و امارات در حال رخ دادن است و ایران در کمربند اصلی قرار دارد.

شاعری تخریب جنگل را نتیجه 50 سال طرح های جنگل داری با نگاه بهره برداری برشمرد و اضافه کرد: این نگاه طرح های جنگلی باید به احیا، حفاظت و توسعه جنگل تغییر یابد و نخستین کار دولت در مجلس دهم تغییر نگاه طرح های جنگل داری به حفاظت، احیا و توسعه است.

وی ادامه داد: از سال سوم برنامه ششم طرح های جنگل داری با هدف بهره برداری صنعتی از چوب وجنگل ممنوع است.

این مسئول الحاق 17 هکتار سالارتپه به پارک ملت، واگذاری استخرپشت، قرمرض، سرخ ا خلیل شهر، توسکاچشمه به شهرداری را از طرح های احیا، توسعه و گردشگری برشمرد و تصریح کرد: با صفرشدن تعرفه ، واردات چوب به کشور افزایش یابد تا نیاز چوبی از طریق واردات تامین شود.

شاعری بر زراعت چوب تاکید کرد و افزود: در معارف دینی و اسلامی بر اهمیت و حفظ درختان و عرصه های منابع طبیعی سفارش شده و باید قدر این نعمت های طبیعی را دانست.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 738146

وب گردی

وب گردی